این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۵، صفحات ۳۹-۶۳
عنوان فارسی
ارزیابی عملکرد دانشگاههای نظامی مبتنی بر چهارچوب تعالی و بالندگی سازمانی (موردمطالعه: یکی از دانشگاههای افسری)
چکیده فارسی مقاله
این تحقیق باهدف ارزیابی عملکرد دانشگاههای نظامی مبتنی بر چهارچوب تعالی و بالندگی سازمانی صورت پذیرفته است. این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات توسعهای- کاربردی و ازنظر روش، توصیفی- پیمایشی است. دادههای لازم با استفاده از پرسشنامه محققساخته جمعآوری و با استفاده از آزمون T تک نمونهای و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شده است. جامعه آماری تحقیق تعداد 125 نفر از دانشجویان، مدیران و فرماندهان هستند که با روش نمونهگیری غیر احتمالی هدفمند غیر نسبتی در دسترس، انتخاب شدند. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که عملکرد کلی دانشگاههای نظامی با میانگین 7296/2 و همچنین وضعیت حوزه توانمندسازها و نتایج با میانگینهای 7080/2 و 7512/2 با وضعیت مطلوب فاصله دارند و بین دو حوزه این نظام؛ حوزه توانمندسازها و نتایج، همبستگی مثبت برابر با 425/. وجود دارد. لذا با توجه به همبستگی مثبت بین حوزه توانمندسازها و نتایج، میتوان انتظار داشت با اصلاح و بهبود حوزه توانمندسازها، حوزه نتایج بهمرور بهبود یابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Evaluating the Performance of Military Universities Based on the Excellence Framework and Organizational Development (A Case study)
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study is to evaluate the performance of military universities, based on the excellence and organizational development, through an applied, survey and correlational research. The research population includes educational experts, commanders of the line troops stationed in Tehran and learners during longitudinal and transverse military courses, who were selected by non-probability sampling method Accordingly, 125 individuals were selected .Required data were collected by questionnaires and by using content analysis and they were analyzed by means of inferential statistical tests (correlation coefficient, the mean of a population). The findings show that the performance of military universities with themean 2/7296 and the empowerment with the mean 2/7080 and the results with the mean 2/7512 are far from the desired status and there is a correlation of 0/425 between these two.The results showed that the performance of military universities in general and the empowerment and the results domain are weak and there is a correlation between these two .Therefore, we can expect that, by improving the empowerment domain, the results may improve as well.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
میر علی سیدنقوی | mir ali seyyed naghavi
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
سعید صحت |
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
حامد دهقانان |
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
علی فرهادی |
دانشجوی دوره دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_22539_c07bb6edd7c3a84d21ef152741b1cd1a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213171.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات