این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۴، صفحات ۶۹-۱۰۹
عنوان فارسی
طراحی و تدوین شاخصهای ارزیابی عملکرد نظام پژوهش در آموزش و پرورش (مورد مطالعه: پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با رویکردی کیفی)
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی مطالعه حاضر، طراحی و تدوین شاخصهای ارزیابی عملکرد پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش است. این پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحلیل محتوا انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل همه اعضای هیئت علمی و کارشناسان پژوهشگاه و نیز همه اسناد منتشر شده در حوزه پژوهش در آموزش و پرورش بودند. 8 نفر از افراد با روش نمونهگیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. همچنین همه اسناد مرتبط شناسایی شده (40 سند) نیز، بهعنوان نمونه پژوهش، مطالعه و بررسی شدند. دادههای پژوهش با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته و فرم تحلیل محتوای اسناد و مصاحبهها جمعآوری شدند. با توجه به کدهای استخراج شده از تحلیل محتوای مصاحبهها و اسناد، تعداد 111 شاخص تدوین شد. این شاخصها در جلسهای با حضور پنج نفر از مصاحبهشوندگان، بررسی و تعداد 32 شاخص حذف شد. شاخصهای تدوین شده در مقولههای مختلفی دستهبندی شدند. بروندادها و دستاوردها با 19 شاخص، پیامدها با 10 شاخص، منابع و تسهیلات با 6 شاخص و آموزش و توانمندسازی نیز با 5 شاخص؛ ازجمله مقولههای ارزیابی عملکرد پژوهشگاه است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing and Codifying Evaluation Indexes of the Performance of Research System in Education; Case Study: Institue of Ministry of Education Studies, Using a Qualitative Approach
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the present study is to design and codify the performance evaluation indexes in the Institute of Ministry of Education studies. The study was conducted through a qualitative approach using content analysis. The population of the study included all professors and experts of the institute and also all the published documents in the research field of Education system. Using smart sampling method to achieve theoretical saturation, 8 people were chosen and interviewed. Moreover, all the identified related documents (40 documents), were studied as research samples. Data collection was performed through semi-structured interviews and content analysis forms of documents and interviews. According to the extracted codes from the content of the documents and interviews, 111 indexes were compiled. The indexes were studied in a meeting with the presence of 5 interviewees and 32 indexes were eliminated. The selected indexes were classified in different categories. Outputs and achievements with 19 indexes, outcomes with 10 indexes, resources and facilities with 6 indexes and instruction and empowerment with 5 indexes are examples of categories of performance evaluation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
غلامعلی یوسلیانی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
محمدرضا بهرنگی | mohammad reza
استاد گروه مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
حمیدرضا آراسته |
استاد گروه مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
بیژن عبدالهی |
دانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_22155_083fb50765586a78ba9886df6ceea2fd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213179.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات