این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۴، صفحات ۱۴۳-۱۶۳
عنوان فارسی
ارزیابی تأثیر هوش سازمانی بر توانمندسازی اعضای هیئت علمی(مورد مطالعه: دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری)
چکیده فارسی مقاله
هدف این تحقیق بررسی تأثیر هوش سازمانی بر توانمندسازی اعضای هیئت علمی است. جامعه آماری پژوهش 140 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه هوایی شهید ستاری بودند که 103 نفر از آنها بر اساس جدول مورگان و به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. بهمنظور جمعآوری دادههای هوش سازمانی از پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت و برای اندازهگیری توانمندسازی اعضای هیئت علمی از پرسشنامه محققساخته استفاده شد. دادههای جمعآوری شده با آزمون همبستگی و رگرسیون، تجزیه و تحلیل شد. یافتههای تحقیق نشان داد که هوش سازمانی بر توانمندسازی اعضای هیئت علمی تأثیر داشته و از بین ابعاد مختلف هوش سازمانی، چشمانداز، سرنوشت مشترک، روحیه، اتحاد و توافق بیشترین تأثیر را بر توانمندسازی هیئت علمی دارند. علاوه بر این، رتبهبندی ابعاد مختلف هوش سازمانی با بهکارگیری آزمون فریدمن نشان داد که چشمانداز، دارای رتبه اول است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هوش سازمانی، توانمندسازی، اعضای هیئت علمی،
عنوان انگلیسی
Evaluating the Impact of Organizational Intelligence on the Empowerment of Faculty Members Case Study: Shahid Sattari Aeronautical University of Science and Technology
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to evaluate the impact of organizational intelligence on the empowerment of faculty members. The survey population consists of 140 faculty members of Shahid Sattari Aeronautical and Science University. 103 of the members have been selected randomly based on Morgan Table. In order to collect the organizational intelligence data, Albrecht organizational intelligence questionnaire was applied and to measure the empowerment variable, a self-made questionnaire was used. Collected Data was analyzed through the correlation and regression tests. The result showed that organizational intelligence affect the empowerment of faculty members and, among different dimensions of organizational intelligence, strategic vision, common fate, spirit, alliance, and consensus are the most influencing factors on the empowerment of faculty members. In addition, Friedman test indicated that strategic perspective is ranked as the first.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد قهرمانی |
دانشیار رشته مدیریت آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
محمود غلامی |
استادیار مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
احمدعلی روح الهی | ahmad ali
مربی گروه آموزشی مراقبت پرواز، دانشکده پرواز دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
داریوش مهری |
دانشجوی دکتری رشته مدیریت آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_22173_5b0876b6dae8410ec5a63b56fdcc9e54.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213181.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات