این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، جلد ۶، شماره ۱۳، صفحات ۱۱-۳۲

عنوان فارسی ارزشیابی برنامه درسی هدیه‌های آسمانی پایه ششم ابتدایی شهر قزوین از دیدگاه معلمان
چکیده فارسی مقاله هدف از اجرای پژوهش حاضر، ارزشیابی برنامه درسی هدیه آسمانی پایه ششم ابتدایی در شهر قزوین از دیدگاه معلمان است. در این پژوهش وضعیت موجود برنامه درسی با وضعیت مطلوب آن مقایسه شده است. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق‌ساخته بوده و روایی آن با روش اعتبار محتوا تأیید شده است. برای اندازه‌گیری پایایی پرسشنامه‌ از آلفای کرونباخ استفاده شد که 804/0 به‌دست آمد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از حیث گردآوری داده‌ها توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری، معلمان پایه ششم ابتدایی شهر قزوین شامل 96 نفر بود و کل جامعه به روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفت. عمده‌ترین نتایج پژوهش حاکی از آن بود که بر اساس تحلیل‌های توصیفی- استنباطی، میانگین اظهارات پاسخگویان با میانگین طیف پنج‌ارزشی درخصوص ارزشیابی از برنامه درسی هدیه آسمانی در ابعاد آماده‌سازی، شناختی، رفتاری، روش تدریس پیش‌بینی شده و ارزشیابی (به جز بُعد شناختی و محتوای پیش‌بینی شده که از لحاظ آماری معنادار نبوده) در حد پایین‌تر از متوسط به لحاظ آماری معنادار بوده است. با توجه به نتایج به‌دست آمده، متخصصان و برنامه‌ریزان درسی می‌توانند به برطرف کردن نقاط ضعف مشخص شده بپردازند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزشیابی، برنامه درسی، هدیه آسمانی،

عنوان انگلیسی Evaluation of the Curriculum of Hedyeh Asemaani in Qazvin Province, Iran, from Teachers’ Viewpoints (6th Grade Elementary School)
چکیده انگلیسی مقاله The present paper aims at evaluating 6th grade Hedyed Assemani from Qazvin teachers’ viewpoints. In doing so, we made a comparison between the status quo and the ideal situation. To gather data, a researcher-made questionnaire with confirmed content validity way used. Using Cronbach alpha, the reliability was calculated as 0.804.This study was applied in terms of aim and descriptive-survey in terms of data gathering. Target population consists of all Qazvin 6th grade teachers (96) who were included in the study. According to the results, all aspects of Hedyeh Assemani curriculum (i.e. preparation, behavioral and evaluation) except for cognitive and planned teaching method was reported significantly lower than the mean. Therefore, curriculum experts and practitioners can make use of these results to take away the weakness of the curriculum.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله evaluation, Hedyeh Assemaani, Curriculum

نویسندگان مقاله فاطمه رجب پور سواری | rajab pour savari
کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

محبوبه عارفی |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

محسن طالب زاده نوبریان | talebzadeh nobarian
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://jresearch.sanjesh.org/article_20875_b2963f248c3f402ec9c63d3ac904218a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213184.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات