این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۳، صفحات ۱۵۷-۱۸۵
عنوان فارسی
اعتبار سنجی مدل مدیریت عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاه کابل
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف اعتبارسنجیمدل مدیریت عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاه کابل و به روش همبستگی انجام شده است. جمعآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه صورت گرفت و به منظور اطمینان از روایی و اعتبار پرسشنامه، نظرات و پیشنهادهای سه نفر از مصاحبهشوندگان، سه نفر از استادان همکار و دونفر از دانشجویان دکتری مدیریت آموزشی و آموزش عالی در نهایی کردن گویههای پرسشنامه لحاظ شده است و پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرانباخ با مقدار 94/0 بهدست آمده است. تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش و یافتهها در قالب تحلیل معادلات ساختاری و لیزرل انجام شده است. پنج مؤلفه و مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی ازجمله شرایط و عوامل تأثیرگذار فردی، شرایط و عوامل سازمانی (دانشگاه)، شرایط و عملکرد مسئولان وزارت و دانشگاه، استراتژی بهبود عملکرد اعضای هیئت علمی و نتایج اجرای برنامهها با زیر مؤلفهها، باعث شکلدهی مدل مدیریت عملکرد اعضای هیئت علمی شده است. نتایج شاخصهای برازش مدل معادلات ساختاری پژوهش حاکی از آن است تمامی شاخصها در حد بسیار مطلوب گزارش شدهاند و همچنین متغیرهای پیشبین 60 درصد واریانس متغیرهای وابسته را تبیین کردهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Accrediting Management Performance Model of the Faculty of Kabul University
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to validate performance management model of teaching staff at Kabul University, and correlation method was used. The questionnaire was used to collect data and for confidentiality of validity and reliability. The discussion was done with three interviewees and three lecturers’ assistant and two Ph.D. students in educational management. Their opinions and suggestions were considered to finalize the items of the questionnaire. The instrument’s stability with the use of Cronbach Alpha was 0.94. The data were analyzed using structural equation and Lisrel. Five component and general category in a format of paradigm including individual condition and factor, organizational (University) conditions, condition and performance of Ministry and University, strategies to improve performance of teaching staff and result of programs with sub components. These caused to shape performance management model. The result of indicator suitability of structural equation model of the study shows that all indicators reported properly and predicted variable explained 60% variance of depended variable.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدعلی فطرت | mohammad ali
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیئت علمی دانشگاه کابل- افغانستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
اباصلت خراسانی |
دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
محمود ابوالقاسمی |
دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
محمد قهرمانی |
دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_20883_ef5de4dd051ba6b06b294df164931678.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213190.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات