این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۵، شماره ۱۱، صفحات ۶۷-۹۰
عنوان فارسی
بررسی مثلثیسازی تجانس بین نیاز دانشجویان مقطع دکتری به مهارتهای زبان انگلیسی و مهارتهای زبانی اندازهگیری شده در بخش زبان عمومی آزمون دکتری
چکیده فارسی مقاله
هدف این تحقیق، یافتن تجانس بین مهارتهای زبان انگلیسی مورد نیاز دانشجویان مقطع دکتری و مهارتهای زبانی اندازهگیری شده در بخش زبان عمومی آزمون دکتری است. دادهها از استادان رشته زبان انگلیسی، علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی و دانشجویان مقطع دکتری، با استفاده از مصاحبه و پرسشنامه، با روش توصیفی و مثلثی سازی داده، گردآوری شدند. استادان معتقد بودند که دانشجویان مقطع دکتری به همه مهارتهای زبانی نیاز دارند؛ اما دو مهارت خواندن و نوشتن مهمتر هستند. آنها همچنین اظهار داشتند که تجانسی بین مهارتهای زبانی مورد نیاز در مقطع دکتری و مهارتهای اندازهگیری شده در آزمون وجود ندارد. نیازهای مقطع دکتری دانشجویان شامل مهارت خواندن و نوشتن مقالهها، مهارت شنیداری برای فهمیدن مطالب ارائه شده در کنفرانسها و مهارت گفتاری برای ارائه مقاله در کنفرانس بود. بخش خواندن آزمون دکتری مطابق نیاز حدود پنجاه درصد شرکتکنندگان تحقیق نبود. علاوه بر این، دانشجویان مقطع دکتری شرکتکننده، خواستار اضافه شدن بخش نوشتاری به آزمون دکتری بودند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Triangulation Study of the Congruence between Post-graduate Students’ Academic Language Skills and the Language Skills Measured by the General English Section of the National Iranian PhD Entrance Exam
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to find the congruence between the academic language skills imperative for the post-graduate students in their academic disciplines and the language skills measured by the General English section of the National Iranian PhD Entrance Exam. The data were collected from field-specialist informants, language-specialist informants and post-graduate students. Both informants stated that all four language skills are crucial for academic success; however, reading and writing are more prominent. Moreover, both groups of informants asserted that there is no congruity between the language skills measured by the exam and those of the academic context. The post-graduate students mentioned the need for reading skill to read books and articles, the writing skill to write articles and e-mails, listening skill to understand lectures and the speaking skill to present in international conferences. From the viewpoint of post-graduate students, the reading section of the exam did not match the academic need of half of the participants. The writing section, which was not included in the exam, should be included
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شیلا خیرزاده | خیرزاده
دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی دانشگاه الزهرا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
سیده سوسن مرندی |
دانشیار رشته آموزش زبان انگلیسی دانشگاه الزهرا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
منصور توکلی |
دانشیار رشته آموزش زبان انگلیسی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_19304_c2fed1886960e559b65df2ca0aae35c2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213200.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات