این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۵، شماره ۱۰، صفحات ۶۱-۸۸
عنوان فارسی
عارضهیابی رویکرد میانرشتهای در آموزش عالی کشاورزی: مورد ترویج و آموزش کشاورزی
چکیده فارسی مقاله
توسعه برنامههای آموزشی بین رشتهای یکی از راهبردهای تحول در آموزش عالی کشاورزی است. این پژوهش کیفی با هدف عارضهیابی رویکرد بینرشتهای در آموزش عالی کشاورزی برپایه موردکاوی "ترویج و آموزش کشاورزی" به انجام رسید. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از مصاحبه نیمهساختارمند با نمونهای برگزیده (44=n) از بین اعضای هیأت علمی، محققان، کارشناسان و مروجان و مدیران حوزه ترویج و آموزش کشاورزی کشور به دست آمد. با استفاده از فرآیند کدگذاری مرسوم در نظریه بنیانی، متن برگرفته از مصاحبهها تحلیل و یافتههای حاصل از تحلیل در ساختاری ماتریسی، شامل کدهای باز، محوری و انتخابی تدوین شد. بر اساس کدهای طبقهبندی شده موضوعی (شش طبقه)، مسائل و محدودیتهای عمده توسعه رهیافت بینرشتهای در آموزش عالی کشاورزی عبارتند از: مسائل نظری و مفهومی، مسائل آموزشی، مسائل پژوهشی و انتشار یافتههای تحقیقاتی و مسائل توسعه حرفهای در ترویج و آموزش کشاورزی (حوزه بینرشتهای)، مسائل توسعه دانشگاهی (حوزه دانشگاه) و مسائل اجرایی و نهادی (حوزه برون دانشگاهی).
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Finding failure of Interdisciplinary Approach in Agricultural Higher Education; Case: Agricultural Extension and Education
چکیده انگلیسی مقاله
Interdisciplinary curriculum development is one of the strategies for reforming higher agricultural education. This qualitative research aimed to diagnose interdisciplinary approach in higher agricultural education based on Agricultural Extension and Education as a case. Information was gathered through semi-structured interviewing with a selected sample (n=44) of faculty members, researchers, experts, agents and managers of agricultural extension and education. Using multiple coding process of grounded theory, the interviews' contents were analyzed. Findings were formatted in a matrix structure, including open codes, axial codes, and selective codes. According to matrix of findings, main issues and constraints of interdisciplinary approach in higher agricultural education classified in 6 conceptual categories in three area or level, as: theoretical and conceptual issues, educational and training issues, issues of research and delivering of research findings, professional issues (inside of interdisciplinary area), academic development issues (inside of university area), and institutional and operational issues (outside of university area).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد شریف شریف زاده | mohammad sharif
دانشیار دانشکده مدیریت کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
عبدالرضا محمودی سرای | mahmoudi saray
دانش آموخته کارشناسی ارشد ترویج کشاورزی، دانشکده مدیریت کشاورزی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_18824_59f866c6d9df221b76e7f16bfd41a593.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213207.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات