این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۵، شماره ۱۰، صفحات ۸۹-۱۰۷
عنوان فارسی
ارزیابی کیفیت برنامههای آموزشی دانشگاه پیام نور قم بر اساس الگوی (NADE-TDEC)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف، ارزیابی کیفیت برنامههای آموزشی دانشگاه پیام نور قم بر اساس الگوی (NADE-TDEC) انجام شد. روش پژوهش توصیفی و رویکرد آن نیز کاربردی است. از میان همه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه پیام نور قم (14232 نفر) 375 دانشجو به روش نمونهگیری تصادفی سهمیهای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته بود و دادههای حاصل نیز با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی و استنباطی در محیط نرم افزار SPSS تحلیل شدند. نتایج ارزیابی نشان داد کیفیت برنامههای آموزشی در مؤلفههای طراحی مطالب و مواد درسی (14/3)، موارد مربوط به آموزش (61/3)، امور اجرائی (28/3) بیش از حد متوسط و در مؤلفه استفاده از فناوریهای جدید آموزشی (49/2) کمتر از حد متوسط است و بین نظرات پاسخگویان از لحاظ جنسیت و سابقه تحصیلی تفاوت معنیداری در سطح 05/0 < p دیده نشد. با توجه به وضعیت مؤلفههای الگوی (NADE-TDEC) لازم است دانشگاه پیام نور قم در خصوص بهبود کیفیت فناوریهای نوین آموزشی اقدام کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Quality Evaluation of Educational Programs in Qom Payam-e Noor University, Based on the NADE-TDEC model
چکیده انگلیسی مقاله
The present research had done with the purpose of quality assessment of University of Qom Payam-e Noor's educational programs based on the NADE-TDEC pattern. This research's is a descriptive research and its approach is practical. Among all of the students (14232 students), 375 students were selected as a sample, with using a Quota sampling method. The data collection instrument was a researcher-made questionnaire and obtained data was analyzed by SPSS software with using descriptive and inferential statistics indicators. The assessment results showed; the quality of educational programs in a component for designing and course materials (3.14), Items relating to education (3.61), executive affairs (3.28) were more than average extent and in the components of new educational technologies had been used (2.49) is less than the average extent and didn't observed significant differences among comments of respondents in viewpoint of gender and academic background in the level of p < 0.05. In regards to the situation of NADE-TDEC pattern’s components it is necessary for the University ofQom Payam-e Noor to take action to improve the quality of new educational technologies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن نجفی |
دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مهدی سبحانی نژاد |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
رضا جعفری هرندی | jafari harandi
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_18825_9c5e7a20e354bac4aab40a76d35341b3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213208.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات