این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، جلد ۵، شماره ۱۰، صفحات ۱۰۹-۱۳۲

عنوان فارسی تأثیر سرمایه اجتماعی و مسئولیت‏پذیری اجتماعی بر تعهد سازمانی (مطالعه موردی کارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه)
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر مسئولیت‏پذیری اجتماعی و سرمایه اجتماعی بر تعهد سازمانی انجام شده است. این پژوهش از نوع توصیفی و از نظر روش پژوهشی پیمایشی است. روش جمع‏آوری اطلاعات استفاده از پرسشنامه و نمونه‏گیری، از نوع تصادفی طبقه‏ای بود که متناسب با حجم هر طبقه، 203 نفر از کارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه انتخاب شدند. روش تجزیه و تحلیل داده‏ها، همبستگی و معادلات ساختاری با استفاده از نرم‏افزار‏های آماری (SPSS)- LISREL)) است. نتایج تحلیل الگویابی معادلات ساختاری، برازندگی الگو را با داده‏ها، مورد حمایت قرار دادند. نتایج الگویابی معادلات ساختاری نشان داد که اثر مستقیم مسئولیت‏پذیری اجتماعی بر تعهد سازمانی (21/0) در سطح 05/0 مثبت و معنی‏دار است، همچنین اثر مستقیم سرمایه اجتماعی بر تعهد سازمانی (59/0) در سطح 001/0 مثبت و معنی‏دار است. در نتیجه از عوامل مؤثری که هر سازمان در راستای تعهد سازمانی کارکنان باید مد نظر قرار دهد، مسئولیت‏پذیری اجتماعی و سرمایه اجتماعی است. در این بین ایجاد شبکه‏ها و مجاری ارتباطی و زمینه سازی بستری که منجر به افزایش مسئولیت‏پذیری کارکنان شود می‏تواند در افزایش تعهد سازمانی کارکنان مؤثر واقع شود. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Social Capital and Social Responsibility on Organizational Commitment; Case Study: Staff of Razi University, Kermanshah
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to investigate the effect of social capital and social responsibility on organizational commitment. The type of study was descriptive and the method was Survey. Data collection was by questionnaire which stratified random sampling was 203 of employees in Razi University in Kermanshah. SPSS- LISREL software was used for data analysis. The structural equation modeling analysis supported model fitting to the data. Results of structural equation modeling showed that: The direct effect of social responsibility on organizational commitment (0/21) is positive and significant. Also, direct effect of social capital on Organizational commitment (0/59) is positive and significant. As a result the factors that each organization should consider in order to organization's commitment is social responsibility and social capital. In the meantime establishing networks and communications in that field lead to the increased responsibility of staff that can be effective in increasing organizational commitment.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا اردلان | mohammad reza
دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

سیروس قنبری |
دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

رقیه بهشتی راد |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه بوعلی سینا
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

پرویز نویدی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)


نشانی اینترنتی http://jresearch.sanjesh.org/article_18826_9d5a8f3e180e22dc17db2d157713a5b1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213209.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات