این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۵، شماره ۹، صفحات ۱۲۹-۱۵۲
عنوان فارسی
بررسی عوامل مؤثر بر میزان روایی نتایج ارزشیابی دانشجو از استاد: پژوهشی آمیخته
چکیده فارسی مقاله
هدف از این مقاله شناسایی عوامل تأثیرگذار بر میزان روایی نتایج ارزشیابی دانشجو از استاد است. روش تحقیق آمیخته مورد استفاده قرار گرفت. شرکتکنندگان در بخش کیفی اساتید رشته علومتربیتی و در بخش کمّی دانشجویان ورودی سالهای تحصیلی 89 و 90 کارشناسی رشتههای علومتربیتی و روانشناسی دانشگاههای دولتی شهر تهران بودند. در بخش کیفی از نمونهگیری گلولهبرفی و در بخش کمّی تعداد 273 دانشجو از دو گرایش مدیریت آموزشی و مشاوره به روش تصادفی انتخاب گردید. از دو ابزار مصاحبه و پرسشنامه محققساخته استفاده شد. همچنین برای تحلیل دادهها از روش تحلیل عاملی اکتشافی بهرهگیری شد. دادههای بخش کیفی به روش تحلیل محتوا و فرآیند کدگذاری تحلیل و عاملهای ویژگیهای دانشجویان، اساتید و سامانه ارزشیابی شناسایی شدند. در حوزه استاد ایجاد انگیزه و شوق علمی در دانشجویان، در حوزه دانشجو میزان علاقه دانشجو نسبت به درس، رشته تحصیلی و امید به آینده و در حوزه سامانه ارزشیابی نبودن ملاکهای دقیق در فرم ارزشیابی بیشترین اولویت را داشتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشیابی، دانشجو، استاد، پژوهش آمیخته،
عنوان انگلیسی
The Study of the Influential Factors on the Rate of Reliability of Teacher Evaluation Results by Students: A Mixed Research
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to determine the affecting factors on reliability of teachers’ evaluation by student. In this research mixed research method was used. Participants in qualitative part were teachers of educational sciences and in quantitative part were BM psychology and educational administration students in 2010-2011from governmental Tehran universities. Participants were selected in qualitative part via snowball sampling .In quantitative part, via random sampling 273 students were selected whose major was educational administration and counseling. In this research two measuring instruments, interview and researcher-made questionnaire, were applied. Also, in order to analyze data, exploratory factor analysis was used. Data of qualitative part was determined by content analysis method through coding process. About teachers, creating motivation and enthusiasm in students, about students, the extent of students’ interest in lessons, the field and hope to future and about evaluation system, the lack of precise criteria in evaluation form were the first priority.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
evaluation, student, Professor, Mix research
نویسندگان مقاله
بیژن عبدالهی |
عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
فرهاد فرهادی امجد | farhadi amjad
کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
فرهاد قدیمی |
کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_15060_563e211ed78cc31a2d2e5acfa65a8f74.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213216.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات