این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۴، شماره ۸، صفحات ۱۱-۳۲
عنوان فارسی
راهکارهای تحقق الزامات اساسی کیفیت دوره کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی بر اساس ماتریس خانه کیفیت
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش تعیین راهکارهای تحقق اساسیترین الزامات دانشجویان از کیفیت دوره کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاههای دولتی تهران بود. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش، به صورت کیفی بود. برای دستیابی به هدف پژوهش، نمونهای به حجم 14 نفر از اساتید علوم تربیتی و روانشناسی تربیتی به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محققساخته گسترش عملکرد کیفیت شامل دو بخش بازپاسخ و بستهپاسخ بود. روایی ظاهری پرسشنامه بر اساس نظر هفت نفر از اساتید، مورد بررسی و تأیید قرار گرفت و پایایی آن نیز، پس از کدگذاری و کمّیسازی پاسخها، از طریق آلفای کرونباخ مورد بررسی و با ضریب (73/0) تأیید شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روش مقولهبندی و تشکیل ماتریس خانه کیفیت انجام شد. به طور کلی بیست راهکار برای بهبود کیفیت دوره شناسایی و به ترتیب اهمیت اولویتبندی شدند که میتوان این راهکارها را در پنج حیطه ارتقا فعالیتهای تدریس، ارتقا فعالیتهای پژوهشی، ارتقا امکانات فیزیکی، برگزاری نشستها، کارگاهها و برنامههای بالندگی اعضای هیأت علمی دستهبندی نمود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Solutions to Meet Substantial Requirements about Quality of M.A Educational Psychology Based on House of Quality Matrix
چکیده انگلیسی مقاله
This research is aimed to study the solutions to meet substantial requirements about quality of M.A Educational Psychology (E.P) in Tehran national universities. Regarding the purpose, this research is practical and mixed method in data collection. To achieve the research objective, fourteen professors and authorities of Educational sciences and Educational Psychology faculties were purposefully selected. The data collection tools were Researcher–made questionnaire of Quality Function Deployment (QFD) including Open-end and Closed questions. Validity of questionnaire was authenticated by specialist's approval and its reliability was calculated by Cronbach's alpha coefficient (.71). In order to analyze data Categorization method and matrix of the Home of Quality (HoQ) were used. The overall twenty solutions were identified for improving the quality and according to their importance were classified. We can classify these solutions in five sections: “enhancing teaching activities”, “improving the research activities”, “Upgrading facilities”, “holding workshops” and “Holding the faculty development programs”.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محبوبه عارفی |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
غلامرضا شمس مورکانی | shams mourkani
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
محمود حیدری |
استادیار گروه روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
خلیل زندی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_14802_9d741fa60cb8147ee3acc4b5eed5d0c0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213219.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات