این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۴، شماره ۸، صفحات ۹۵-۱۳۷
عنوان فارسی
اعتبارسنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی از راه دور : مروری بر الگوها و فرایندها
چکیده فارسی مقاله
امروزه بهبود، ارتقا و تضمین کیفیت از ضرورت های نظام های دانشگاهی در سراسر جهان است. کاربرد ارزیابی به منظور آگاهی از وضعیت موجود و شناسایی نیازها و مشکلات نظام آموزش عالی و بررسی میزان تحقق هدفهای آن گامی مؤثر در جهت برنامهریزی برای بهبود کیفیت نظام آموزش عالی خواهد بود. بدیهی است در صورتی که کیفیت مراکز آموزش عالی مطلوب نباشد، آینده علمی و فنی کشور اطمینانبخش نخواهد بود. از آنجا که در طی چند دهه اخیر تعدد و تنوع دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از راه دور گسترش قابل توجهی داشته است، ضرورت تمرکز بر کیفیت آنها نیز بیش از پیش احساس میگردد. پژوهش حاضر با هدف بررسی چهارچوب اعتبارسنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی از راه دور در کشورهای جهان(ده کشور صاحبتجربه در زمینه اعتبارسنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی از راه دور) با استفاده از روش مطالعه اسنادی و بررسی تطبیقی انجام شده و با استفاده از نتایج این بررسیها، پیشنهادهایی در زمینه ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش از راه دور در نظام آموزش عالی کشور ارائه گردیده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش از راه دور، ارزشیابی، اعتبارسنجی، تضمین کیفیت،
عنوان انگلیسی
Accreditation and Quality Assurance of Distance Learning: A review on Patterns and Processes
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, development, improvement and quality assurance are requirements of academic systems in the world. Application of evaluation to know the present status and recognizing the requirements and challenges of higher education systems as well as surveying the purposes fulfillment could be sufficient action to improve the quality of higher education systems. Obviously, the poor quality of higher education will have an unfavorable effect on the scientific and technical future of the country. Hence, increasing the number and variety of universities and institutions for distance learning in a few decades leads to focus on their quality more than past. As a result, this paper is aimed at studying the framework of accreditation and quality assurance of distance learning in some countries through documentary study and comparative analysis. It proposed recommendations in areas of evaluation and quality assurance of distance learning in higher education using mentioned results.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا محمدی |
عضو هیأت علمی سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
طاهره ظفری پور |
همکار پژوهشی مرکز تحقیقات سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
فاطمه صادقی مندی | sadeghi mendi
همکار پژوهشی مرکز تحقیقات سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
مریم زمانی فر |
همکار پژوهشی مرکز تحقیقات سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_14805_8286ad5357a21c88d41094ad31e3f178.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213222.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات