این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۴، شماره ۷، صفحات ۱۱-۳۲
عنوان فارسی
ارزیابی سطح کیفیت خدمات مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی - غیردولتی با استفاده از مدل تحلیل شکاف (مطالعه موردی: مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی استان گیلان)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف تعیین کیفیت خدمات مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در استان گیلان با استفاده از مدل تحلیل شکاف (SERVQUAL) که ابزاری برای اندازهگیری کیفیت خدمات و تجزیه و تحلیل شکافهای موجود بین انتظارات و ادراکات دریافت کنندگان خدمات (دانشجویان) است، انجام گرفته است. این پژوهش بر حسب هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی است. برای تعیین روایی ابزار از پرسشنامه و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. جامعه پژوهش همه دانشجویان مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی استان گیلان بودند، و نمونهای با حجم 384 نفر، پرسشنامه را تکمیل نمودند. روش نمونهگیری بر حسب جنسیت دانشجویان، طبقهای و در انتخاب نهایی برای تکمیل پرسشنامه، تصادفی ساده بود. تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده با استفاده از روشهای آماری آزمون رتبهبندی فریدمن و آزمون تی جفتی[1] میباشد. نتایج این مطالعه نشان داد انتظارات دانشجویان در تمامی ابعاد خدمت برآورده نمیشود. لذا پاسخگویی، بهبود فرایندهای انجام کار، بهبود فضاها و امکانات آموزشی و توجه به سایر ابعاد در برنامهریزیها میتواند نقش مؤثری در ارتقای کیفیت خدمات آموزشی داشته باشد. [1]. paired sample T-test
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Assessment of Service Quality Level of Non-Governmental Educational Institutes Using Gap Analysis Model (Case Study: Gilan`s Non - Governmental Educational Institutions)
چکیده انگلیسی مقاله
This study has been done with the aim of determining none governmental educational institutions service quality in Gilan. The method and analysis tool measures service quality gaps between expectations and perceptions of service recipients who are recipients of the services as the students of these institutions. This study based on the objective and the method of data collection is descriptive. To determine the validity of the questionnaire, Cronbach's Alpha was used to assess reliability. The Study consists of all the nongovernmental educational institutions `s students in gilan. A sample of 384 questionnaires answered by the students using these services. The sampling procedure was stratified by gender and the final selection to complete the questionnaire will be random. The collected data were analyzed using paired t-test and Friedman ranking test. The results showed that students' expectations are not met in all aspects of service. In response, improved work processes, improved training facilities and spaces and paying attention to other aspects of the plan can be effective in improving the quality of educational services
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جمال خانی جزنی | khani jazani
دانشیار سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
الهام فروزانفر |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
الناز فروزانفر |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_14828_ee594e2aaecb186c9bd5b085e4942103.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213226.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات