این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، جلد ۴، شماره ۶، صفحات ۲۹-۵۶

عنوان فارسی بررسی موانع آموزش و بهسازی اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های دولتی شهر تهران (مطالعه کیفی)
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش موانع آموزش و بهسازی اعضای هیأت علمی مورد کاوش قرار گرفت. برای این منظور با 19 نفر از سیاست‌گذاران در عرصه آموزش عالی، مدیران دانشگاهی، خبرگان حوزه آموزش و بهسازی اعضای هیأت علمی در زمینه پژوهش مصاحبه شد و داده‌ها از مصاحبه‌ها استخراج شد. به منظور تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه از روش کیفی گرانهیم و لوندمن استفاده شد. نتایج تحلیل داده‌ها طی سه مرحله، کدگذاری باز، محوری و انتخابی و در قالب دو مقوله کلی شامل: موانع برون دانشگاهی شامل (فقدان استقلال دانشگاهی، حاکمیت نگاه سیاسی، نبود سیاست‌ها و خط مشی‌های کلان در حوزه آموزش و بهسازی اعضای هیأت علمی و وجود نگاه کمی به توسعه دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی) و موانع درون دانشگاهی (شامل موانع کالبدی و مالی، موانع سازمانی، موانع اجرایی و موانع مربوط به اعضای هیأت علمی) ارائه شده‌اند. در نهایت پیامدهایی که عدم آموزش و بهسازی اعضای هیأت علمی می‌تواند به دنبال داشته باشد در قالب پیامدهای فردی و سازمانی ارائه شده است. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the Barriers to Faculty Training and Development in the State Universities of Tehran (a Qualitative Study)
چکیده انگلیسی مقاله In this study, barriers to faculty training and development were explored. For this purpose, 19 policy makers in the field of higher education, university administrators, and experts in faculty education and development in the area of research were interviewed and the data were extracted from the interviews. To analyze the data from interviews, the Grandhim & Lundman’s qualitative method has been used. The results of three stages of data analysis including open coding, axial, and selective were presented in terms of two overall areas : Outer University barriers (lack of independence in the University, overruling of political views, lack of policies and general guidelines in the area of faculty training and development and a quantitative outlook towards the University and faculty development), inner University barriers including the physical and financial barriers, institutional barriers, administrative barriers, and barriers to faculty members. These barriers are presented in the formats of individual and organizational consequences
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آیت سعادت طلب |
دکترای برنامه ریزی توسعه آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

کورش فتحی واجارگاه | fathi vajargah
استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

مقصود فراستخواه |
دانشیار مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی

اباصلت خراسانی |
استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://jresearch.sanjesh.org/article_14857_0a9d267ad76b3329e55efd7c49251075.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213234.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات