این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۴، شماره ۶، صفحات ۱۰۷-۱۳۱
عنوان فارسی
بررسی وضعیت علمی داوطلبان آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۱ بر اساس دانشگاه فارغالتحصیلی
چکیده فارسی مقاله
آزمون نیمه متمرکز دکتری در سال 1391 به منظور انتخاب مستعدترین افراد برای ادامه تحصیل در بالاترین سطح تحصیلات آموزش عالی برگزار شد. پذیرش داوطلبان براساس نمره آزمون که به طور متمرکز توسط سازمان سنجش برگزار شد و نمره مصاحبه که توسط دانشگاهها اعلام گردید، به نسبت مساوی، صورت پذیرفت. هدف این تحقیق بررسی وضعیت علمی داوطلبان شرکتکننده و پذیرفته شده در این آزمون برحسب دانشگاه فارغالتحصیلی میباشد. بنابر این با استفاده از روش تحقیق توصیفی ـ تحلیلی، با بهرهگیری از مباحث علمی آمار توصیفی و استنباطی به بررسی، تجزیه و تحلیل دادههای ثبت شده در پایگاه دادهای سازمان سنجش به عنوان جامعه آماری این تحقیق پرداخته شده است. یافتهها و نتایج این تحقیق براساس متغیرهایی مانند جنسیت، دوره قبولی، میانگین نمرات، معدل کارشناسی، کارشناسیارشد و نمرههای کتبی آزمون و مصاحبه در گروههای نه گانه آزمایشی، مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که دانشگاههای دولتی درصد قبولی بالاتری نسبت به سایر دانشگاهها دارند و بیشتر فارغالتحصیلان آنها در دورههای روزانه پذیرفته شدهاند. علاوه بر این میانگین نمره کسب شده در آزمون دکتری توسط فارغالتحصیلان دانشگاههای دولتی در گروههای آزمایشی بالاتر از دانشگاههای دیگر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Assessment of academic qualifications of candidates in the Semi-Intensive Ph.D. Entrance exam (1391) based on the Graduating University
چکیده انگلیسی مقاله
Semi- centralized Ph.D. examination was held in 1391 in order to select the most talented candidates to study at the highest level of the higher education. The selection of candidates was done by equal combination of two scores: first was the score of the centralized test that was held by National Organization for Educational Testing (NOET) and the second score was the interviews score that were announced by the universities. The aim of this study is to investigate the scientific assessment of candidates and accepted ones in the semi- intensive PH.D. Entrance test based on the graduating university. Using the descriptive and inferential statistical methods, survey and analysis of data recorded in the database of NOET, as a statistical population, was implemented. The findings and results of this study on the basis of variables such as gender, the level of the degree of the accepted university, GPA of bachelor degree, GPA of master degree, test score and interview score in nine experimental groups were investigated. With this study, we found that public universities have a higher accepted percentage than any other universities and the most of their graduates are accepted in the public universities. In addition, the mean scores obtained by graduates of public universities in the PH.D. Test in the most of the experimental groups are higher than other universities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیما نقی زاده |
استادیار سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
عبدالکریم شادمهر |
عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات، ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
الهه فراهانی |
کارشناس آمار سنجش آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_14860_7692414af6af9eb309b20b23702bc257.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213237.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات