این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۴، شماره ۶، صفحات ۱۵۵-۱۸۴
عنوان فارسی
بررسی تطبیقی برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته فنّاوری آموزشی ایران با چند کشور منتخب
چکیده فارسی مقاله
هدف از این نوشتار بررسی تطبیقی برنامه درسی تکنولوژی آموزشی کشورهای منتخب با ایران است. برای این مقصود با استفاده از روش توصیفی- مقایسهای، 12 دانشگاه مهم دنیا از نه کشور جهان انتخاب شد و برنامه درسی کارشناسی ارشد آنها با برنامه درسی این رشته در ایران در سه حیطه برنامه درسی، سرفصلها، و رویه و خطمشیها مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که در سه حیطه مذکور بین کشورهای پیشرفته و همچنین بین کشورهای پیشرفته و ایران تفاوتها و شباهتهایی وجود دارد. همچنین برخی از نوآوریهای این رشته در دانشگاههای مهم جهان شناسایی گردید. از جمله مهمترین این نوآوریها، تنوع اهداف برنامه درسی، تعدد واحدها و درسهای اختیاری، داشتن آزمون جامع و حضور دانشجویان در کمیته بازنگری برنامه درسی بود. بر اساس بررسیهای انجام شده پیشنهادهایی برای برنامه درسی ایران به ویژه در حوزه اهداف، سرفصلها و رویههای اجرایی ارائه گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فنّاوری آموزشی، برنامه درسی، کارشناسی ارشد، جهان، ایران،
عنوان انگلیسی
A comparative study of Educational Technology Graduate Programs in Some selected countries and Iran
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this paper is a comparative study of educational technology curriculum in selected countries with Iran. Therefore, using descriptive - comparative world's 12 leading universities from nine countries were selected and graduate curriculum with course curriculum in Iran three areas of the curriculum, syllabus, and procedures and policies were analyzed. The results showed that in the three areas between developed countries and between developed countries and Iran, there are differences and similarities. Also, some of the innovations in this field were identified. Among the most important innovations, curriculum goals of diversity, multiplicity, and elective courses, students have exams and the curriculum was revised in committee. Based on studies performed proposals for Iran, especially in the area of curriculum objectives, curriculum and administrative procedures were presented. the world's leading universities were identified based on their recommendations for Iran curriculum, especially in the area of goals, curriculum and administrative procedures were presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد رحمان پور |
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان، مدرس مدعو، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
محمدجواد لیاقتدار | mohammad javad
استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
فریدون شریفیان |
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_14862_39185b5a83ebea195c3d0a430fa68c86.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213239.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات