این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۳۷-۵۸
عنوان فارسی
ارزشیابی فرآیندها و عوامل درونی گروه آموزشی: مطالعه موردی گروه آموزشی ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این پژوهش ارزیابی درونی گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا، به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف آموزش و پژوهش در سطح گروه آموزشی میباشد. به منظور ارزیابی گروه مذکور شش عامل شامل اول- اعضای هیأت علمی، دوم- دانشجویان، سوم- دانشآموختگان، چهارم- فرآیند تدریس- یادگیری، پنجم- امکانات و تجهیزات آموزشی- پژوهشی، و ششم- پژوهش، مورد بررسی قرار گرفت. این پژوهش از نوع پیمایشی است و در تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی استفاده شده است. صحت سؤالات پرسشنامه با استفاده از روش روایی صوری، مورد تأیید متخصصان فن قرار گرفت. برای برآورد پایایی پرسشنامهها، ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد که مقدار میانگین آن 76/0 به دست آمد. نمونههای تحقیق شامل دانشجویان 75 نفر، دانشآموختگان 58 نفر، اعضای هیأت علمی پنج نفر و چهار نفر کارکنان گروه بودند. بازه زمانی انجام تحقیق در سالهای 1388 تا 1389 بوده است. نتایج به دست آمده نشان داد که وضعیت گروه آموزشی به لحاظ عامل اعضای هیأت علمی و عامل فرآیند تدریس- یادگیری در سطح مطلوب، و عامل دانشجویان، دانشآموختگان، امکانات و تجهیزات آموزشی- پژوهشی و عامل پژوهش در سطح نسبتاً مطلوب بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Evaluation of Internal Processes and Factors of an Academic Department: Case study of Agricultural Extension and Education Department of Bu-Ali-Sina University
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of this study is internal evaluation of Agricultural Extension and Education Division of Bu-Ali Sina University in order to identify the strengths and weaknesses of teaching and research at micro level. In order to evaluate the department status, six factors were studied including 1) faculty members, 2) students, 3) graduates, 4) teaching- learning, 5) facilities and equipment, and 6) research. This study was a survey and descriptive statistics were used for analyzing data. Validity of questions used in the questionnaire was confirmed by an expert team. For calculating the reliability of the questionnaire the Cronbach alpha coefficient was used. The average value of this test was 0. 76. The study samples included 75 students, 58 graduates, five faculty members, and four other staff in the Department. The study was conducted between 2000 and 2001. The results revealed that the department status was desirable in terms of both faculty members and teaching- learning factor. However, in terms of students, graduates, facilities and equipment, and research factor it was fairly desirable.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا موحدی |
عضو هیأت علمی گروه آموزش کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا، همدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
سمیه لطیفی |
کارشناس ارشد دانشگاه بوعلی سینا، همدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
فرهاد سراجی |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا، همدان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_14891_68b05520225e3dbf47eeafb7dc496125.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213248.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات