این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۵۹-۷۷
عنوان فارسی
شناسایی دیدگاه اعضای هیأت علمی مراکز آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان در خصوص مؤلفههای نظام برنامهریزی درسی
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش، بررسی دیدگاه اعضای هیأت علمی در خصوص رتبهبندی مؤلفههای نظام برنامهریزی درسی رشته کشاورزی و منابع طبیعی در وضعیت موجود و مطلوب میباشد. مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و به لحاظ شیوه جمعآوری اطلاعات، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل 158 نفر میباشد که با استفاده از جدول مورگان تعداد 112 نفر از آنان به شیوه طبقهبندی تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد. پایایی پرسشنامه با محاسبه آلفای کرونباخ برای بخشهای مختلف پرسشنامه (79/.، 88/. و71/.) به دست آمد. نتایج نشان داد از دید اعضای هیأت علمی، برای رسیدن به وضعیت مطلوب، تشکیل گروههای مشترک برنامهریزی درسی در جهت انطباق برنامههای درسی با نیازهای روز بازار کار، در اولویت میباشد. همچنین مشخص شد از دید پاسخگویان، مدیران ارشد آموزش عالی و اعضای هیأت علمی، نسبت به سایرین، بیشترین شایستگی را برای مشارکت در برنامهریزی درسی دارند. اعضای هیأت علمی "تدوین برنامه درسی مبتنی بر اصول و روشهای علمی توسط صاحب نظران و متخصصان با صلاحیت" و "تناسب محتوای برنامه درسی با پیشرفتها و شرایط روز" را به عنوان دو راهکار معرفی نمودند که برای رسیدن به شرایط مطلوب باید در اولویت قرار گیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Keywords: weighting, composite score, classical test theory, reliability coefficient, true score, measurement error, formula score Identification of the Perspective of Agriculture and Natural Resources
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of this study was to identify faculty members’ perspective about components of curriculum planning system of agricultural disciplinary in the current and desired situation. Research method was descriptive-survey and statistical population consisted of 158 faculty members that 112 of them were selected randomly as sample making use of Morgan Sampling table. Data has been collected by a questionnaire. Questionnaire reliability using Cronbach alpha for different parts are 0.71, 0.88, and 0.79. The result revealed that from the perspective of faculty members, to achieve a desirable situation “creating curriculum planning common groups to fit curriculum with the labor market needs” is a priority. Higher education administrators and faculty members have the greatest merit among others for participation in curriculum planning. Faculty members indicated "curriculum formulation based on scientific principles and procedures by the qualified authorities and experts” and “appropriateness of curriculum content with the progress and current conditions” as the two action plans to achieve the desirable situation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بهاره عابدی |
دانشجوی دکتری آموزش کشاورزی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان (Ramin agriculture and natural resources university)
مسعود برادران |
عضو هیأت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان (Ramin agriculture and natural resources university)
بهمن خسروی پور |
عضو هیأت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان (Ramin agriculture and natural resources university)
منصور غنیان |
عضو هیأت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان (Ramin agriculture and natural resources university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_14892_bf23cd5fd2c0a9eba4543b0bcc122e8d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213249.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات