این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۴۳-۱۶۷

عنوان فارسی نقش رهبری خدمتگزار در ارتقای اعتماد سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش رهبری خدمتگزار در ارتقای اعتماد سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی انجام شده است. روش تحقیق، توصیفی و طرح پژوهشی همبستگی از نوع مدل‌یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل همه کارکنان دانشگاه ارومیه می‌باشد که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم هر طبقه 234 نفر به عنوان نمونه آماری برای مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌های پژوهش از سه پرسشنامه رهبری خدمتگزار، اعتماد سازمانی و توانمندسازی استفاده شد. داده‌های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از نرم‌افزارهای آماری LISREL, SPSS تحلیل شدند. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که اثر مستقیم رهبری خدمتگزار بر توانمندسازی (84/0) مثبت و معنی‌دار بود. اثر مستقیم این متغیر بر اعتماد سازمانی نیز (39/0) مثبت و معنی‌دار بود. اما اثر توانمندسازی بر اعتماد سازمانی به میزان (28/0) معنی‌دار نبود. اثر غیر مستقیم رهبری خدمتگزار بر اعتماد سازمانی با میانجی‌گری توانمندسازی به میزان (24/0) مثبت، معنی‌دارنبود. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Role of Servant Leadership in Enhancing Organizational Trust with Mediator Role of Empowerment )Case Study Urmia University staff(
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to investigate the impact of servant leadership in enhancing organizational trust with mediator role of empowerment. The current research method is descriptive and the research project used was based on Structural equations model. The statistical population is all employees of Urmia University with 234 individuals in each stratum selected by stratified random sampling method. Data was gathered through three questionnaires, the servant leader, Organizational trust and Empowerment. After collecting the data it was analyzed by SPSS and LISREL. Results of structural equation modeling showed that the direct effect of the servant leader on empowerment (0/84) is positive and significant. Direct effects of this variable on organizational trust (0/39) is also positive and significant. However, the empowerment effect on organizational trust (0/28) is not significant. Indirect effect of servant leader on organizational trust with intermediary of empowerment (0/24) is not positive and significant. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا اردلان | mohammad reza
استادیار و عضو هیأت دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

سیروس قنبری |
استادیار و عضو هیأت دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

فخرالسادات نصیری ولیک بنی |
استادیار و عضو هیأت دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

رقیه بهشتی راد |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)


نشانی اینترنتی http://jresearch.sanjesh.org/article_14895_96cbc2cfe38ac90d5c84655769956264.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213252.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات