این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۶۹-۲۰۱
عنوان فارسی
بررسی اثربخشی طرحهای ارزیابی درونی اجرا شده در گروههای آموزشی دانشگاه شیراز
چکیده فارسی مقاله
هدف این تحقیق بررسی اثربخشی طرحهای ارزیابی درونی اجرا شده در دانشگاه شیراز بود. جامعه آماری تحقیق، مجریان طرحهای ارزیابی درونی اجرا شده تا سال 1388، رؤسای گروهها و دانشکدههای دستاندرکار و ابزار تحقیق پرسشنامهی محققساخته بود. نتایج نشان داد که نگرش پاسخگویان نسبت به کیفیت برخی از شاخصهای حوزه درونداد، شامل قابل فهم و عملیاتی بودن اهداف و فلسفه انجام ارزیابی درونی، ضرورت و اهمیت انجام ارزیابی درونی در گروه آموزشی و همچنین ایجاد فرهنگ بهبود مستمر در گروه، در حد نسبتاً زیادی مثبت بود. در حوزه فرایند طرحها، نگرش مجریان و رؤسای گروهها و دانشکدههای مجری در مورد مشارکت اعضای هیأت علمی در فرایند ارزیابی درونی، مثبت و بالا بود. در حوزه برونداد نیز پاسخگویان نگرش مثبتی نسبت به شاخصهایی چون ایجاد مهارت حل مسئله، تصمیمگیری، ایجاد سرمایه فکری در بخش و تمایل به بازاندیشی اهداف و فعالیتهای گروه آموزشی داشتند. همچنین نتایج نشان داد که بیشترین تا کمترین میزان پیشنهادهای ارائه شده در سطح بخش، دانشکده و دانشگاه بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
طرح ارزیابی درونی، اثربخشی، دانشگاه، گروههای آموزشی،
عنوان انگلیسی
Study of the Effectiveness of Conducted Internal Evaluation Projects in Departments: A Case of Shiraz University
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to assess the effectiveness of internal evaluation projects, which conducted in departments, at Shiraz University. Research population consisted of entire executors of internal evaluation projects conducted and completed until the end of 2010, department chairman and involved colleges. Research tools consisted of researcher-made questionnaires. Results showed: respondents’ attitudes were largely positive about the quality of some indicators at the internal scope; goals practicality and intelligibility and the philosophy of internal evaluation; the necessity and importance of internal evaluation in the department and also creating a culture of continuous improvement in it. Assessing the dimensions of internal evaluation projects process scope also indicated that executors and department chairman and involved colleges attitude were positive and high about the interference of faculty members’ viewpoint in conduction of internal evaluation. In external scope, respondents also had positive attitudes toward some indicators such as creating problem-solving skills, decision making, creation of intellectual capital in the department, and a desire to revise department goals and practices. Results also indicated that maximum to minimum bids offered were at departmental level, educational group and university.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جعفر ترک زاده |
دانشیار دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
مهدی محمدی |
استادیار دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
معصومه محترم |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_14896_69f9940492ac2779a30cf70d4a7665cd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213253.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات