این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۷۱-۹۹

عنوان فارسی ارزیابی کیفیت مراحل تولید محتوای الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۰
چکیده فارسی مقاله با توجه به رشد روز افزون یادگیری الکترونیکی در برنامه‌های درسی مؤسسات آموزش عالی، ارزیابی کیفیت محتوای آموزش الکترونیکی موضوع مهمی به ‌شمار می‌آید. هدف این پژوهش ارزیابی کیفیت محتوای الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود. در پژوهش توصیفی- مقطعی حاضر، جامعه آماری را افراد دخیل در مراحل تولید محتوای الکترونیکی براساس سرشماری، اسناد و مدارک مرتبط با تولید محتوا و دانشجویان آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل داده‌اند که از جامعه اخیر براساس روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبتی، تعداد 250 نفر دانشجو انتخاب شد. به منظور جمع‌آوری داده‌ها، از چک لیست‌ مشاهده محقق ساخته و مصاحبه ساختار یافته و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. نتایج بیانگر وضعیت نسبتأ مطلوب در سطوح عملکرد مراحل تولید محتوای الکترونیکی، نقش‌ها و مسئولیت‌های افراد و همچنین کیفیت محتوای الکترونیکی دوره‌های آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌باشد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کیفیت، برنامه درسی، مراحل تولید محتوای الکترونیکی،

عنوان انگلیسی The Evaluation of Quality of E-Content Development Stages In Curriculum of Mashhad University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: Due to the growth of E- learning in curriculum of higher­ education institutions, the measurement of quality of E- learning content is an important issue. The purpose of this study was to evaluate of the quality of the electronic content in curriculum of Mashhad University of medical sciences. in the present descriptive-sectional study, the survey population included all of Specialists in E- content production process of sciences) According to the census) related documents with E- content production and students in E-learning of Mashhad University of medical sciences that recent population, 250 students were selected by the method of stratified sampling In order to gather data were used of, Check lists from observations and interviews for Assessment of performance levels in electronic content production process , The performance of roles and responsibilities in content production process and measurement Survey Assessment of E- content production stages Quality that made by the researcher. The results indicated a relatively favorable situation in performance levels of E- content production stages, roles and responsibilities of persons and also the quality of E- learning courses content of Mashhad University of Medical Sciences. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Quality, Curriculum, Electronic Content Development stages

نویسندگان مقاله مهوش کاظمی قره چه | kazemi ghareh چه
کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

مقصود امین خندقی | amin khandaghi
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

حسین جعفری ثانی | jafari sani
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی http://jresearch.sanjesh.org/article_14901_3428acccb986a7a8ff6d088f0160f15e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213257.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات