این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۷۷-۹۶
عنوان فارسی
مقایسه نتایج ارزشیابی مداد- کاغذی و برخط اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این پژوهش مقایسه نتایج ارزشیابی مداد کاغذی و آنلاین دانشجویان از نتایج تدریس استادان است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمام استادان دانشگاه شهید بهشتی در دو نیمسال تحصیلی 90-89 و 91- 90 بودند که در یک درس واحد به دو روش مداد- کاغذی و آنلاین مورد ارزشیابی دانشجویان قرار گرفتهاند. برای انجام پژوهش از روش تمام شماری استفاده شده است. ابزار مورد استفاده در پژوهش فرمهای ارزشیابی دانشجویان از استادان بود. برای بررسی تفاوت نتایج دو روش ارزشیابی ابتدا نمرههای تفاوت (d) محاسبه شد و سپس تفاوت گروهها با استفاده از آزمون t و تحلیل واریانس یک راهه مورد بررسی قرار گرفت. یافتههای تحقیق حاکی از آن بود که میانگین نمرههای ارزشیابی آنلاین (18.61M=) از مداد کاغذی (18.21M=) بالاتر بود. همچنین یافتهها نشان داد که بین نمرههای ارزشیابی آنلاین و مداد کاغذی در دانشکدههای برق و کامپیوتر، تربیت بدنی، علوم ریاضی و پژوهشکدههای مهندسی و فناوریهای نوین، علوم محیطی و گیاهان و مواد اولیه دارویی رابطه معنیداری یافت نشد اما بین سایر دانشکدهها و پژوهشکدهها به دو روش رابطه معنیداری بدست آمد. همچنین نتایج تحلیل واریانس حاکی از آن بود که بین دانشکدهها از نظر نتایج ارزشیابی مداد کاغذی و آنلاین تفاوت معنیدار وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Comparison Result of Paper and Online Evaluation Academic Members of Shahid Beheshti University
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of this study is to compare the results of paper and online evaluations of students based on the teaching results of professors. The Statistical population current research all of the Shahid Beheshti University professors in academic semester, 89-90 and 90-91 were that in a single lesson by Paper and online methods evaluated by students. To perform the study, from method some or all of the entire sample is used. The tool used in this study was Student evaluation forms of the teachers. To investigate the differences among the results of two evaluation methods, firstly d score was analyzed and thus the difference of the groups was analyzed by t test and ANOVA.The findings of the study indicate that the online evaluation scores (M =18.61) was higher than the evaluation scores paper (M =18.21). Findings also showed that the scores of paper and online in the faculties of Electrical and Computer Engineering, Physical Sciences, Mathematical Sciences and Research Institute of engineering and new technologies, environmental sciences and pharmaceutical raw materials and plants did not find a significant relationship but among other colleges and research was significant relationship in two ways. ANOVA results also indicate that among faculties in terms of paper and online evaluation there is a significant difference
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جلیل فتح آبادی |
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
سامان کمری سنقرآبادی | kamari سنقرآبادی
دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
غلامرضا یادگارزاده |
عضو هیئت علمی سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان اصلی تایید شده
: سازمان سنجش
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_14968_912775ddd7c1650862cb19b957b56dd3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213264.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات