این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۶۹-۹۲
عنوان فارسی
بررسی نقش عوامل مؤثر بر سازمان یادگیرنده در ساختار نظام توسعه و بهسازی آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، بررسی و تبیین جایگاه و نقش سازمان یادگیرنده در نظام توسعه و بهسازی منابع انسانی کارکنان دانشگاه شهید بهشتی تهران میباشد. بدین منظور، نمونهای به حجم 250 آزمودنی به روش تصادفی ساده انتخاب شد. پرسشنامه محقق ساخته با ضریب پایایی 83/0 در مورد نمونه اجرا گردید، دادههای بدست آمده با استفاده از الگوی معادلات ساختاری تحلیل گشت و الگوی پیشنهادی مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان داد که مؤلفههای مدیریت دانش، فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی بر چرخه سازمان یادگیرنده کارکنان تأثیر مثبت و معنیدار دارند. علاوه بر این، اجرای الگوی معادلات ساختاری نشان داد که دادهها با الگوی پیشنهادی برازش دارند. این بدان معناست که رابطه تمامی ضرایب مسیر پیشنهادی الگو نیز معنیدار بوده است (p < 0.01).
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effective Factors for the Learning Organization in Higher Education Development and Improvement System
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to investigate and clarify the status and role of the learner organization in the human resources development and improvement system among the personnel of Shahid Beheshti University of Tehran. The statistical population for this study included all the personnel of Shahid Beheshti University. The sample was selected based on simple random sampling and it included 250 subjects. This study is an applied study and the data for this study was collected based on descriptive statistics method which included correlations, specifically structural equation modeling technique. The instrument utilized for data collection was a researcher-made questionnaire with a reliability of 0. 83. The data was analyzed based on descriptive statistics and the inferential statistics was performed by a structural equation modeling technique and confirmatory path analysis using SPSS16 and LISREL 8. 5. The results obtained in this study revealed that the factors of knowledge management, organizational culture and organizational structure have a positive and significant effect on the learning organization cycle for the personnel. That is to say that the relationship between all the coefficients of the suggested path is also significant (P< 0.01).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اباصلت خراسانی |
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
حسین زاهدی |
کارشناس مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_14974_22e4898278e2fa413916d4e8dcd626a9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213270.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات