این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۱۲۷-۱۴۴

عنوان فارسی ارزیابی درونی کیفیت گروه آموزشی مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی از انجام این پژوهش، اجرای الگوی ارزیابی درونی جهت آشکار نمودن نقاط قوت و ضعف گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد. پژوهش از نوع کاربردی و در آن از روش تحقیق توصیفی - پیمایشی استفاده شده است. به منظور گردآوری اطلاعات لازم در مورد گروه آموزشی مدیریت بازرگانی پرسشنامه‌هایی در اختیار چهار زیر جامعه آماری مورد مطالعه شامل: پرسشنامه مدیران گروه (طی دو دوره)، هیئت علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان قرار گرفت و برای تعیین اهداف گروه به دلیل کم بودن تعداد اعضای هیئت علمی گروه مدیریت بازرگانی (6 نفر)، از مصاحبه همراه با سئوالات استفاده شد. نتایج نشان داد از هفت عامل فوق، عوامل جایگاه سازمانی و مدیریت گروه، هیئت علمی، امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی، دانش‌آموختگان گروه در «سطح مطلوب» ارزیابی شدند. سه عامل دیگر یعنی دانشجویان، راهبردهای یاددهی- یادگیری و دوره‌های آموزشی و برنامه‌های درسی در «سطح نسبتاً مطلوب» قرار گرفتند. همچنین هر سه دسته عوامل درونداد، فرایند و برونداد گروه آموزشی مدیریت بازرگانی نیز در «سطح مطلوب» ارزیابی شدند در نتیجه، وضعیت کلی گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در «سطح مطلوب» ارزیابی گردید
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Internal Evaluation of the Quality of Tehran University Department of Business Administration
چکیده انگلیسی مقاله Main objective of this research is to to aply an internal evaluation model to identify shortcomings and strengths of business management at faculty of management of Tehran university. The research is applied and the methodology of research is descriptive- survey. So, to collect the required information, the questionnaires have been given to the needs of departments. Faculty members, students and alumni determining the arms of group interview whit open questions were used because of limited number of academic members. According to the results of the data analysis, the measure of utility of each criterion and seven Factors of business management were determined, organizational positron, department management, academic members, educational and research facilities, alumni were in desired level. Students, learning and teaching strategies, educational courses and curriculums were "almost" in desired level. Consequently it is concluded that the group has desired status. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا انجم شعاع |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سیدرضا سید جوادین | seyed reza
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

حمیدرضا یزدانی |
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jresearch.sanjesh.org/article_14977_05561dc0d02897a18fc1c502b13dedd7.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-213273.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات