این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مطالعات تفسیری
، جلد ۲، شماره ۸، صفحات ۸۵-۱۰۰
عنوان فارسی
چیستی تفسیر موضوعی و تفاوت آن با تفسیر قرآن به قرآن
چکیده فارسی مقاله
یکی از روشهای تفسیر قرآن که در دهههای اخیر مورد توجه بیشتری نسبت به گذشته قرار گرفته است، تفسیر موضوعی است. در این روش تفسیری موضوع میتواند بر اساس یکی از موضوعات: درون قرآنی، فراطبیعی و یا مرتبط با زندگی فردی و اجتماعی بشر انتخاب گردد. تفاوت تفسیر موضوعی با تفسیر قرآن به قرآن در این است که مفسر در تفسیر قرآن به قرآن به دنبال تبیین و بازشناسی معنا و مفهوم واژه یا مدلول آیات است اما هدف تفسیر موضوعی دستیابی به پیام قرآن، بیان نکتهای از مفاد قرآن و یا استخراج نظریه و دیدگاه قرآن پیرامون موضوع موردنظر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
روشهای تفسیری، تفسیر موضوعی، تفسیر قرآن به قرآن
عنوان انگلیسی
The question what of subject-based commentary and its difference with Quran to Quran commentary
چکیده انگلیسی مقاله
Subject-based commentary is one of the methods more used by commentators in recent decades than before. In this method, commentators may take a Quranic subject on the basis of inter-Quranic or metaphysical fields, or on the grounds of individual and social life. This method differs from that of Quran to Quran. The latter would lead to explanation and deep perception of the meaning of Quranic words or verses. While the former is taken to perceive Quranic message, explain a special point from Quran or infere a Quranic theory or view on a subject.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
لیلا غلامی | Leila Gholami
دانشگاه علوم و معارف قرآن
حسین علویمهر | Hosein Alavimehr
Al-Mustafa International University
جامعه المصطفی العالمیه
نشانی اینترنتی
http://tafsir.maaref.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-172&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1138/article-1138-2136273.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات