این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات برنامه ریزی آموزشی، جلد ۴، شماره ۸، صفحات ۶۳-۸۸

عنوان فارسی تبیین چارچوب صلاحیت های حرفه ای مربیان و استادکاران آموزش فنی و حرفه ای
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف تبیین چارچوب صلاحیت های حرفه ای مربیان و استادکاران آموزش فنی وحرفه ای انجام شده است. تبیین صلاحیت های حرفهای مذکور می تواند به بهبود برنامهریزی آموزشیهنرستانهای فنی و حرفهای کمک دهد. پژوهش به شیوه توصیفی از نوع تحلیل اسنادی انجام و طیآن گزارهها بهوسیله استنتاج مبتنی بر تحلیل مفاهیم و متن تحلیل شدهاند. جامعه پژوهش کلیه کتب،مقالهها و پژوهش های مرتبط با موضوع پژوهش بود که به کمک فرم فیشبرداری، بررسی شد. نتایجنشان داد؛ صلاحیت های حرفه ای مربیان و استادکاران آموزش فنی و حرفه ای را میتوان در سه بعد؛صلاحیت های شخصی، صلاحیت های تخصصی حرفه ای )مؤلفه های؛ دانش، بینش و مهارت( و -صلاحیت های اخلاقی اعتقادی )مؤلفه های؛ وجدان کاری، توسعه توانمندی، اعتدال اجتماعی، روابطاجتماعی، انضباط اداری و ایمان درونی( طبقهبندی نمود. چارچوب ابعاد و مؤلفههای مذکور بهوسیله 01گویه مصداقی نشانگر، تکمیل شده است. مقاله ضمن بحث پیرامون چارچوب صلاحیت های حرفه ایمذکور، پیشنهادهایی را نیز ارایه کرده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی تبیین چارچوب صلاحیت های حرفه ای مربیان و استادکاران آموزش فنی و حرفه ای
چکیده انگلیسی مقاله پژوهش حاضر با هدف تبیین چارچوب صلاحیت های حرفه ای مربیان و استادکاران آموزش فنی وحرفه ای انجام شده است. تبیین صلاحیت های حرفهای مذکور می تواند به بهبود برنامهریزی آموزشیهنرستانهای فنی و حرفهای کمک دهد. پژوهش به شیوة توصیفی از نوع تحلیل اسنادی انجام و طیآن گزارهها بهوسیله استنتاج مبتنی بر تحلیل مفاهیم و متن تحلیل شدهاند. جامعه پژوهش کلیه کتب،مقالهها و پژوهش های مرتبط با موضوع پژوهش بود که به کمک فرم فیشبرداری، بررسی شد. نتایجنشان داد؛ صلاحیت های حرفه ای مربیان و استادکاران آموزش فنی و حرفه ای را میتوان در سه بعد؛صلاحیت های شخصی، صلاحیت های تخصصی حرفه ای )مؤلفه های؛ دانش، بینش و مهارت( و -صلاحیت های اخلاقی اعتقادی )مؤلفه های؛ وجدان کاری، توسعه توانمندی، اعتدال اجتماعی، روابطاجتماعی، انضباط اداری و ایمان درونی( طبقهبندی نمود. چارچوب ابعاد و مؤلفههای مذکور بهوسیله 01گویه مصداقی نشانگر، تکمیل شده است. مقاله ضمن بحث پیرامون چارچوب صلاحیت های حرفه ایمذکور، پیشنهادهایی را نیز ارایه کرده است.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://eps.journals.umz.ac.ir/article_1218_234.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1124/article-1124-213629.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات