این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات برنامه ریزی آموزشی
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۵-۳۶
عنوان فارسی
ارایه مدلی جامع درجهت پیادهسازی مدیریت ارتباط با دانشجو با رویکرد تلفیقی مدلسازی ساختاری تفسیری و مدلسازی معادلات ساختاری (مورد مطالعه: دانشگاه یزد)
چکیده فارسی مقاله
زمینه: امروزه مشتریمداری و رضایت مشتری نه به عنوان یک استراتژی بلکه به شکل یک قانون درآمده است به طوری که عدم رعایت آن سبب حذف سازمان از صحنهی رقابت خواهد شد. در کسب و کار نوین ایجاد و مدیریت ارتباط با مشتری شاه بیت غزل رقابت در این کارزار میباشد. به کارگیری این مفهوم در آموزش عالی به عنوان مهد پرورش نیروی انسانی متخصص، منجر به ایجاد مفهومی نو به نام مدیریت ارتباط با دانشجو میشود. هدف: این پژوهش با به کارگیری مدلسازی ساختاری تفسیری در کنار مدلسازی معادلات ساختاری ضمن ارائه چارچوب نوین در طراحی مدل، به ترسیم نقشهای جامع در جهت پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با دانشجو پرداخته است. روش: این پژوهش از نوع توصیفی و کاربردی است، و با روش پیمایش تک مقطعی و میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان کارشناسی بالاتر از ترم سوم دانشگاه یزد، تشکیل میدهند. که بر اساس حجم نمونه محاسبه شده، 149 نفر به صورت تصادفی انتخاب و مورد پیمایش قرار گرفتند. به منظور بسط مفهوم مدیریت ارتباط با دانشجو پرسشنامه تحقیق با استفاده از تحلیل عاملی و آلفای کرونباخ بررسی و استاندارد گردید. سپس با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری مدل جامعی از سطوح و ارتباط بین ابعاد مدیریت ارتباط با دانشجو در جهت پیادهسازی آن ترسیم شد که به منظور تأیید آماری و اعتبار سنجی آن، از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. یافتهها: یافتههای تحقیق شش بُعد نیازشناسی، کارکنان، راهبردی، رویهها و ضوابط، زیرساختهای فناورانه و فرآیند را به عنوان ابعاد مفهوم مدیریت ارتباط با دانشجو معرفی میکند که از طریق 36 شاخص، امکان ارزیابی و پیادهسازی این مفهوم را محقق مینماید. از سوی دیگر مدل اولیهی تحقیق با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری در پنج سطح ترسیم شد و صحت آن از طریق مدلیابی معادلات ساختاری تأیید گشت. نتیجهگیری: نتایج تحقیق حاکی از آن است رؤسای دانشگاهی به منظور پیادهسازی مفهوم مورد مطالعه، ابتدا بایستی به آمادهسازی مؤلفههای مرتبط با ابعاد "نیازشناسی" و "راهبرد" که زیربنای مدل پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با دانشجو میباشند توجه کنند. همچنین به کارگیری مدلسازی ساختاری تفسیری در کنار مدلسازی معادلات ساختاری میتواند چارچوب نوینی را در ساخت مدل تبیین کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
ارایه مدلی جامع درجهت پیادهسازی مدیریت ارتباط با دانشجو با رویکرد تلفیقی مدلسازی ساختاری تفسیری و مدلسازی معادلات ساختاری (مورد مطالعه: دانشگاه یزد)
چکیده انگلیسی مقاله
زمینه: امروزه مشتریمداری و رضایت مشتری نه به عنوان یک استراتژی بلکه به شکل یک قانون درآمده است به طوری که عدم رعایت آن سبب حذف سازمان از صحنهی رقابت خواهد شد. در کسب و کار نوین ایجاد و مدیریت ارتباط با مشتری شاه بیت غزل رقابت در این کارزار میباشد. به کارگیری این مفهوم در آموزش عالی به عنوان مهد پرورش نیروی انسانی متخصص، منجر به ایجاد مفهومی نو به نام مدیریت ارتباط با دانشجو میشود. هدف: این پژوهش با به کارگیری مدلسازی ساختاری تفسیری در کنار مدلسازی معادلات ساختاری ضمن ارائه چارچوب نوین در طراحی مدل، به ترسیم نقشهای جامع در جهت پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با دانشجو پرداخته است. روش: این پژوهش از نوع توصیفی و کاربردی است، و با روش پیمایش تک مقطعی و میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان کارشناسی بالاتر از ترم سوم دانشگاه یزد، تشکیل میدهند. که بر اساس حجم نمونه محاسبه شده، 149 نفر به صورت تصادفی انتخاب و مورد پیمایش قرار گرفتند. به منظور بسط مفهوم مدیریت ارتباط با دانشجو پرسشنامه تحقیق با استفاده از تحلیل عاملی و آلفای کرونباخ بررسی و استاندارد گردید. سپس با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری مدل جامعی از سطوح و ارتباط بین ابعاد مدیریت ارتباط با دانشجو در جهت پیادهسازی آن ترسیم شد که به منظور تأیید آماری و اعتبار سنجی آن، از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. یافتهها: یافتههای تحقیق شش بُعد نیازشناسی، کارکنان، راهبردی، رویهها و ضوابط، زیرساختهای فناورانه و فرآیند را به عنوان ابعاد مفهوم مدیریت ارتباط با دانشجو معرفی میکند که از طریق 36 شاخص، امکان ارزیابی و پیادهسازی این مفهوم را محقق مینماید. از سوی دیگر مدل اولیهی تحقیق با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری در پنج سطح ترسیم شد و صحت آن از طریق مدلیابی معادلات ساختاری تأیید گشت. نتیجهگیری: نتایج تحقیق حاکی از آن است رؤسای دانشگاهی به منظور پیادهسازی مفهوم مورد مطالعه، ابتدا بایستی به آمادهسازی مؤلفههای مرتبط با ابعاد "نیازشناسی" و "راهبرد" که زیربنای مدل پیادهسازی سیستم مدیریت ارتباط با دانشجو میباشند توجه کنند. همچنین به کارگیری مدلسازی ساختاری تفسیری در کنار مدلسازی معادلات ساختاری میتواند چارچوب نوینی را در ساخت مدل تبیین کند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید حیدر میرفخرالدینی | seyed heydar
دانشیار دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
رضا ابراهیم زاده پزشکی | ebrahimzade pezeshki
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نگار جلیلیان |
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://eps.journals.umz.ac.ir/article_758_167.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1124/article-1124-213656.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات