این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات برنامه ریزی آموزشی
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۱۰۱-۱۳۶
عنوان فارسی
بررسی مقایسهای میزان کاربست مؤلفههای برنامهریزی استراتژیک در (توسعهپایدار)آموزش و پرورش شهرهای اصفهان و کرمانشاه
چکیده فارسی مقاله
آموزش و پرورش نقش اساسی در توسعه پایدار دارد که یکی از ابعاد توسعه پایدار برنامهریزی استراتژیک است. در نتیجه توجه آموزش و پرورش به برنامهریزی استراتژیک، توجه به توسعه پایدار را نشان میدهد. در این راستا هدف اصلی این پژوهش بررسی مقایسهای میزان کاربست مؤلفههای برنامهریزی استراتژیک در "توسعه پایدار" شهرهای اصفهان و کرمانشاه بوده است. روش پژوهش توصیفی _ پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش را 1111 نفر تشکیل دادند که از این تعداد، 742 نفر از شهر اصفهان و 369 نفر مربوط به شهر کرمانشاه بوده است. حجم نمونه آماری پژوهش با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران 285 نفر برآورد گردید که از روش نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم نمونه انتخاب شدهاند. به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و در وضعیت موجود(94/0) و در وضعیت مطلوب(91/0) درصد برآورد گردیده است. تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرمافزار spss انجام پذیرفته است. همچنین از نرمافزار ایموس در مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. یافتههای پژوهش نشان داد که از دید مدیران، معاونین و کارشناسان ستادی آموزش و پرورش میزان کاربست مؤلفههای برنامهریزی استراتژیک در وضعیت موجود پایینتر از حد متوسط است، ولی در وضعیت مطلوب بالاتر از حد متوسط میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
بررسی مقایسهای میزان کاربست مؤلفههای برنامهریزی استراتژیک در (توسعهپایدار)آموزش و پرورش شهرهای اصفهان و کرمانشاه
چکیده انگلیسی مقاله
آموزش و پرورش نقش اساسی در توسعه پایدار دارد که یکی از ابعاد توسعه پایدار برنامهریزی استراتژیک است. در نتیجه توجه آموزش و پرورش به برنامهریزی استراتژیک، توجه به توسعه پایدار را نشان میدهد. در این راستا هدف اصلی این پژوهش بررسی مقایسهای میزان کاربست مؤلفههای برنامهریزی استراتژیک در "توسعه پایدار" شهرهای اصفهان و کرمانشاه بوده است. روش پژوهش توصیفی _ پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش را 1111 نفر تشکیل دادند که از این تعداد، 742 نفر از شهر اصفهان و 369 نفر مربوط به شهر کرمانشاه بوده است. حجم نمونه آماری پژوهش با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران 285 نفر برآورد گردید که از روش نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم نمونه انتخاب شدهاند. به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و در وضعیت موجود(94/0) و در وضعیت مطلوب(91/0) درصد برآورد گردیده است. تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرمافزار spss انجام پذیرفته است. همچنین از نرمافزار ایموس در مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. یافتههای پژوهش نشان داد که از دید مدیران، معاونین و کارشناسان ستادی آموزش و پرورش میزان کاربست مؤلفههای برنامهریزی استراتژیک در وضعیت موجود پایینتر از حد متوسط است، ولی در وضعیت مطلوب بالاتر از حد متوسط میباشد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سلمان دارابی |
سایر
محمدرضا نیستانی | mohammad reza
استاد یار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://eps.journals.umz.ac.ir/article_761_167.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1124/article-1124-213659.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات