این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مطالعات برنامه ریزی آموزشی
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۷۱-۱۹۸
عنوان فارسی
طرح تأسیس مجتمعهای آموزشی و پرورشی از نظر تا واقعیتهای فرایند اجرا (تأملی بر دیدگاه معلمان و مدیران به عنوان مخاطبین اصلی در مرحله اجرا)
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی طرح تأسیس مجتمعهای آموزشی و پرورشی از دیدگاه مدیران و معلمان بعنوان دو گروه اصلی مرتبط در فرایند اجرای این طرح میباشد. روش تحقیق مورد استفاده در این مطالعه، «روش تحقیق توصیفی است. جامعه آماری مدیران و معلمان مجتمعهای آموزشی در استان گلستان میباشند. نمونه تحقیق با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونهگیری خوشهای و چند مرحلهای به تعداد 85 نفر مدیر و354 نفر از معلمین، انتخاب شدند. ابزار پژوهش حاضر، پرسشنامه محقق ساخته است.. نتایج پژوهش نشان داد که بیشتر افراد نمونه آماری، اهداف وچهارچوب نظری طرح تأسیس مجتمعهای آموزشی وپرورشی را مناسب ارزیابی کردهاند ولی تأسیس مجتمعهای آموزشی وپرورشی را مستلزم تأمین شرایط ویژهای دانستهاند که از این شرایط غفلت شده است. همچنین نتایج آزمون تی مستقل نشان داد که بین دیدگاه مدیران و معلمان در خصوص مؤلفههای امکانات مدارس، میزان دانش و نیاز سنجی انجام شده در جهت اجرای طرح مجتمعهای آموزشی و پرورش تفاوت معنا داری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مجتمعهای آموزشی و پرورشی، مدارس خوشهای، مدیران و معلمان،
عنوان انگلیسی
طرح تأسیس مجتمعهای آموزشی و پرورشی از نظر تا واقعیتهای فرایند اجرا (تأملی بر دیدگاه معلمان و مدیران به عنوان مخاطبین اصلی در مرحله اجرا)
چکیده انگلیسی مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی طرح تأسیس مجتمعهای آموزشی و پرورشی از دیدگاه مدیران و معلمان بعنوان دو گروه اصلی مرتبط در فرایند اجرای این طرح میباشد. روش تحقیق مورد استفاده در این مطالعه، «روش تحقیق توصیفی است. جامعه آماری مدیران و معلمان مجتمعهای آموزشی در استان گلستان میباشند. نمونه تحقیق با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونهگیری خوشهای و چند مرحلهای به تعداد 85 نفر مدیر و354 نفر از معلمین، انتخاب شدند. ابزار پژوهش حاضر، پرسشنامه محقق ساخته است.. نتایج پژوهش نشان داد که بیشتر افراد نمونه آماری، اهداف وچهارچوب نظری طرح تأسیس مجتمعهای آموزشی وپرورشی را مناسب ارزیابی کردهاند ولی تأسیس مجتمعهای آموزشی وپرورشی را مستلزم تأمین شرایط ویژهای دانستهاند که از این شرایط غفلت شده است. همچنین نتایج آزمون تی مستقل نشان داد که بین دیدگاه مدیران و معلمان در خصوص مؤلفههای امکانات مدارس، میزان دانش و نیاز سنجی انجام شده در جهت اجرای طرح مجتمعهای آموزشی و پرورش تفاوت معنا داری وجود دارد.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
صمد ایزدی |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
مهدی جوزچال |
دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی
نشانی اینترنتی
http://eps.journals.umz.ac.ir/article_756_165.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1124/article-1124-213669.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات