این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات برنامه ریزی آموزشی، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۳۳-۵۳

عنوان فارسی بررسی عوامل مؤثر بر عدم بکارگیری دانش‌آموختگان رشته‌ مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی استان چهارمحال و بختیاری در پست‌های تخصصی و مدیریتی
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر عدم بکارگیری دانش­آموختگان رشته­ مدیریت و برنامه­ریزی آموزشی استان چهارمحال و بختیاری در پست­های تخصصی و مدیریتی، از دیدگاه استادان، مدیران آموزشی و دانش­آموختگان شاغل این رشته­ها بوده است. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی و پیمایشی بوده و جامعۀ­آماری آن شامل 65 نفر استاد، 123 نفر مدیر آموزشی و 62 نفر از دانش­آموخته گان رشتۀ مدیریت و برنامه­ریزی استان چهارمحال و بختیاری بوده است. برای جمع­آوری داده­های مورد نیاز پژوهش از یک پرسشنامۀ بسته­پاسخ پژوهشگرساخته (در مقیاس پنج درجه­ای) استفاده شده است. روایی سؤال­های پرسشنامه، توسط متخصصان و پایایی آن به روش آلفای کرانباخ 95/0، محاسبه شده است. برای تحلیل داده­های پژوهش، از روش­های آمار توصیفی و استنباطی مناسب استفاده شده است. طبق یافته­های پژوهش، 1/46 درصد پاسخ­دهندگان عوامل فردی، 8/57 درصد عوامل سازمانی، 49 درصد عوامل اجرایی و 4/37 عوامل آموزشی را به میزان زیاد و بسیار زیاد، در عدم بکارگیری دانش­آموختگان در پست­های تخصصی مؤثر دانسته­اند. همچنین تفاوت بین دیدگاه استادان و دانش­آموختگان در زمینۀ عوامل فردی و استادان و مدیران در زمینۀ عوامل سازمانی معنی­دار بوده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی بررسی عوامل مؤثر بر عدم بکارگیری دانش‌آموختگان رشته‌ مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی استان چهارمحال و بختیاری در پست‌های تخصصی و مدیریتی
چکیده انگلیسی مقاله هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر عدم بکارگیری دانش­آموختگان رشته­ مدیریت و برنامه­ریزی آموزشی استان چهارمحال و بختیاری در پست­های تخصصی و مدیریتی، از دیدگاه استادان، مدیران آموزشی و دانش­آموختگان شاغل این رشته­ها بوده است. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی و پیمایشی بوده و جامعۀ­آماری آن شامل 65 نفر استاد، 123 نفر مدیر آموزشی و 62 نفر از دانش­آموخته گان رشتۀ مدیریت و برنامه­ریزی استان چهارمحال و بختیاری بوده است. برای جمع­آوری داده­های مورد نیاز پژوهش از یک پرسشنامۀ بسته­پاسخ پژوهشگرساخته (در مقیاس پنج درجه­ای) استفاده شده است. روایی سؤال­های پرسشنامه، توسط متخصصان و پایایی آن به روش آلفای کرانباخ 95/0، محاسبه شده است. برای تحلیل داده­های پژوهش، از روش­های آمار توصیفی و استنباطی مناسب استفاده شده است. طبق یافته­های پژوهش، 1/46 درصد پاسخ­دهندگان عوامل فردی، 8/57 درصد عوامل سازمانی، 49 درصد عوامل اجرایی و 4/37 عوامل آموزشی را به میزان زیاد و بسیار زیاد، در عدم بکارگیری دانش­آموختگان در پست­های تخصصی مؤثر دانسته­اند. همچنین تفاوت بین دیدگاه استادان و دانش­آموختگان در زمینۀ عوامل فردی و استادان و مدیران در زمینۀ عوامل سازمانی معنی­دار بوده است.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://eps.journals.umz.ac.ir/article_774_172.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1124/article-1124-213679.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات