این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مطالعات برنامه ریزی آموزشی
، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۳۳-۵۳
عنوان فارسی
بررسی عوامل مؤثر بر عدم بکارگیری دانشآموختگان رشته مدیریت و برنامهریزی آموزشی استان چهارمحال و بختیاری در پستهای تخصصی و مدیریتی
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر عدم بکارگیری دانشآموختگان رشته مدیریت و برنامهریزی آموزشی استان چهارمحال و بختیاری در پستهای تخصصی و مدیریتی، از دیدگاه استادان، مدیران آموزشی و دانشآموختگان شاغل این رشتهها بوده است. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی و پیمایشی بوده و جامعۀآماری آن شامل 65 نفر استاد، 123 نفر مدیر آموزشی و 62 نفر از دانشآموخته گان رشتۀ مدیریت و برنامهریزی استان چهارمحال و بختیاری بوده است. برای جمعآوری دادههای مورد نیاز پژوهش از یک پرسشنامۀ بستهپاسخ پژوهشگرساخته (در مقیاس پنج درجهای) استفاده شده است. روایی سؤالهای پرسشنامه، توسط متخصصان و پایایی آن به روش آلفای کرانباخ 95/0، محاسبه شده است. برای تحلیل دادههای پژوهش، از روشهای آمار توصیفی و استنباطی مناسب استفاده شده است. طبق یافتههای پژوهش، 1/46 درصد پاسخدهندگان عوامل فردی، 8/57 درصد عوامل سازمانی، 49 درصد عوامل اجرایی و 4/37 عوامل آموزشی را به میزان زیاد و بسیار زیاد، در عدم بکارگیری دانشآموختگان در پستهای تخصصی مؤثر دانستهاند. همچنین تفاوت بین دیدگاه استادان و دانشآموختگان در زمینۀ عوامل فردی و استادان و مدیران در زمینۀ عوامل سازمانی معنیدار بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
بررسی عوامل مؤثر بر عدم بکارگیری دانشآموختگان رشته مدیریت و برنامهریزی آموزشی استان چهارمحال و بختیاری در پستهای تخصصی و مدیریتی
چکیده انگلیسی مقاله
هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر عدم بکارگیری دانشآموختگان رشته مدیریت و برنامهریزی آموزشی استان چهارمحال و بختیاری در پستهای تخصصی و مدیریتی، از دیدگاه استادان، مدیران آموزشی و دانشآموختگان شاغل این رشتهها بوده است. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی و پیمایشی بوده و جامعۀآماری آن شامل 65 نفر استاد، 123 نفر مدیر آموزشی و 62 نفر از دانشآموخته گان رشتۀ مدیریت و برنامهریزی استان چهارمحال و بختیاری بوده است. برای جمعآوری دادههای مورد نیاز پژوهش از یک پرسشنامۀ بستهپاسخ پژوهشگرساخته (در مقیاس پنج درجهای) استفاده شده است. روایی سؤالهای پرسشنامه، توسط متخصصان و پایایی آن به روش آلفای کرانباخ 95/0، محاسبه شده است. برای تحلیل دادههای پژوهش، از روشهای آمار توصیفی و استنباطی مناسب استفاده شده است. طبق یافتههای پژوهش، 1/46 درصد پاسخدهندگان عوامل فردی، 8/57 درصد عوامل سازمانی، 49 درصد عوامل اجرایی و 4/37 عوامل آموزشی را به میزان زیاد و بسیار زیاد، در عدم بکارگیری دانشآموختگان در پستهای تخصصی مؤثر دانستهاند. همچنین تفاوت بین دیدگاه استادان و دانشآموختگان در زمینۀ عوامل فردی و استادان و مدیران در زمینۀ عوامل سازمانی معنیدار بوده است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://eps.journals.umz.ac.ir/article_774_172.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1124/article-1124-213679.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات