این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات برنامه ریزی آموزشی، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۱۰۵-۱۲۹

عنوان فارسی تحلیلی بر نیازهای آموزشی کارکنان با استفاده از TOPSIS فازی، دیماتل فازی (مورد مطالعه: استانداری خراسان جنوبی)
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر« شناسایی و رتبه­بندی نیازهای آموزشی کارکنان استانداری خراسان جنوبی با استفاده از تکنیک دیماتل و تاپسیس فازی» می­باشد. در این تحقیق ابتدا از طریق مطالعۀ ادبیات تحقیق و نظر سنجی خبرگان شاخص­های نیازهای آموزشی کارکنان شناسایی شده و سپس در فاز کمی با استفاده از تکنیک­های تاپسیس و دیماتل فازی به رتبه­بندی این شاخص­ها پرداخته شد. جامعۀ این تحقیق را تمامی کارکنان استانداری خراسان جنوبی به تعداد 145 نفر در بر می­گیرد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه­ای محقق ساخته بوده است. جهت تحلیل داده­های تحقیق، ابتدا با استفاده از تکنیک­های فوق، اولویت­بندی شاخص­ها و نیز جهت شناسایی علت و معلول بودن آنها از تکنیک دیماتل فازی استفاده گردید. با توجه به نتایج بدست آمده از تکنیک تاپسیس فازی، می­توان بیان کرد که شاخص نزدیک شدن به علوم روز و جدید رتبه اول را کسب کرده و شاخص­های افزایش توان تخصصی کارکنان، رشد دانش عمومی، کاهش خطا و اشتباهات کارکنان و افزایش انگیزۀ شغلی به ترتیب رتبه­های 2 الی 5 را به خود اختصاص داده و مابقی شاخص­ها نیز در اولویت­های بعدی قرار گرفته­اند، همچنین شاخص­های برخورد مناسب با ارباب رجوع و وضعیت اقتصادی مناسب کارکنان به ترتیب، رتبۀ ما قبل آخر و رتبۀ آخر را کسب کرده­اند.همچنین با استناد به نتایج بدست آمده از تکنیک دیماتل فازی، شاخص­های: نزدیک شدن به علوم روز و جدید، افزایش توان تخصصی کارکنان، افزایش مهارت کارکنان، ارتباط مناسب با همکاران، رشد دانش عمومی، کاهش خطا و اشتباهات کارکنان، افزایش انگیزۀ شغلی، آشنایی کارکنان با قوانین و مقررات اداری، آشنایی با حقوق شغلی کارکنان، افزایش روحیۀ مشارکت کارکنان، فرهنگ پذیری سازمانی، آشنایی با اهداف و وظایف سازمانو افزایش کیفیت کار کارکنان جز عوامل تاثیر­گذار و به بیان دیگر علت­ها می­باشند و رتبه­های 1 الی 13 را به خود اختصاص داده­اند. همچنین شاخص­های: افزایش ایمنی شغلی کارکنان، افزایش کارایی کارکنان، افزایش مسئولیت­پذیری در کارکنان، افزایش ارتقا و پیشرفت شغلی، تقویت روحیه اجتماعی کارکنان، تناسب اطلاعات علمی با مهارت کار، رشد فضایل اخلاقی، سازگاری با محیط کار، افزایش آرامش شغلی کارکنان، وضعیت اقتصادی مناسب کارکنان و برخورد مناسب با ارباب رجوع جز عوامل تاثیر­پذیر و به بیان دیگر معلول­ها می­باشند و رتبه­های 14 الی 24 را در بین شاخص­ها به خود اختصاص داده­اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش، نیازهای آموزشی، کارکنان، تاپسیس فازی، دیماتل فازی،

عنوان انگلیسی تحلیلی بر نیازهای آموزشی کارکنان با استفاده از TOPSIS فازی، دیماتل فازی (مورد مطالعه: استانداری خراسان جنوبی)
چکیده انگلیسی مقاله هدف پژوهش حاضر« شناسایی و رتبه­بندی نیازهای آموزشی کارکنان استانداری خراسان جنوبی با استفاده از تکنیک دیماتل و تاپسیس فازی» می­باشد. در این تحقیق ابتدا از طریق مطالعۀ ادبیات تحقیق و نظر سنجی خبرگان شاخص­های نیازهای آموزشی کارکنان شناسایی شده و سپس در فاز کمی با استفاده از تکنیک­های تاپسیس و دیماتل فازی به رتبه­بندی این شاخص­ها پرداخته شد. جامعۀ این تحقیق را تمامی کارکنان استانداری خراسان جنوبی به تعداد 145 نفر در بر می­گیرد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه­ای محقق ساخته بوده است. جهت تحلیل داده­های تحقیق، ابتدا با استفاده از تکنیک­های فوق، اولویت­بندی شاخص­ها و نیز جهت شناسایی علت و معلول بودن آنها از تکنیک دیماتل فازی استفاده گردید. با توجه به نتایج بدست آمده از تکنیک تاپسیس فازی، می­توان بیان کرد که شاخص نزدیک شدن به علوم روز و جدید رتبه اول را کسب کرده و شاخص­های افزایش توان تخصصی کارکنان، رشد دانش عمومی، کاهش خطا و اشتباهات کارکنان و افزایش انگیزۀ شغلی به ترتیب رتبه­های 2 الی 5 را به خود اختصاص داده و مابقی شاخص­ها نیز در اولویت­های بعدی قرار گرفته­اند، همچنین شاخص­های برخورد مناسب با ارباب رجوع و وضعیت اقتصادی مناسب کارکنان به ترتیب، رتبۀ ما قبل آخر و رتبۀ آخر را کسب کرده­اند.همچنین با استناد به نتایج بدست آمده از تکنیک دیماتل فازی، شاخص­های: نزدیک شدن به علوم روز و جدید، افزایش توان تخصصی کارکنان، افزایش مهارت کارکنان، ارتباط مناسب با همکاران، رشد دانش عمومی، کاهش خطا و اشتباهات کارکنان، افزایش انگیزۀ شغلی، آشنایی کارکنان با قوانین و مقررات اداری، آشنایی با حقوق شغلی کارکنان، افزایش روحیۀ مشارکت کارکنان، فرهنگ پذیری سازمانی، آشنایی با اهداف و وظایف سازمانو افزایش کیفیت کار کارکنان جز عوامل تاثیر­گذار و به بیان دیگر علت­ها می­باشند و رتبه­های 1 الی 13 را به خود اختصاص داده­اند. همچنین شاخص­های: افزایش ایمنی شغلی کارکنان، افزایش کارایی کارکنان، افزایش مسئولیت­پذیری در کارکنان، افزایش ارتقا و پیشرفت شغلی، تقویت روحیه اجتماعی کارکنان، تناسب اطلاعات علمی با مهارت کار، رشد فضایل اخلاقی، سازگاری با محیط کار، افزایش آرامش شغلی کارکنان، وضعیت اقتصادی مناسب کارکنان و برخورد مناسب با ارباب رجوع جز عوامل تاثیر­پذیر و به بیان دیگر معلول­ها می­باشند و رتبه­های 14 الی 24 را در بین شاخص­ها به خود اختصاص داده­اند.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://eps.journals.umz.ac.ir/article_777_172.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1124/article-1124-213682.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات