این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۴۲۱-۴۴۰
عنوان فارسی
طراحی الگوی پنجره فرصت کارآفرینی در زنجیره تامین با استفاده از روش فراترکیب
چکیده فارسی مقاله
کشف و بهکارگیری فرصتهای کارآفرینی از اصول مهم زنجیره تأمین کارآفرینانه است. اما فرصتهای کارآفرینی دارای یک فریم خاصاند که باز بودن آن محدودیت زمانی دارد. در این معنا اگر این زمان بهسر آید، دیگر فرصت تلقی نمیشوند و پنجره بسته خواهد شد. طراحی مدلی برای شناخت علائم و سیگنالهای بازبودن پنجرههای فرصت در سرتاسر زنجیره تأمین بهمنظور بهرهبرداری از فرصتها، هدف این تحقیق است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی، برحسب گردآوری دادهها از نوع اسنادی– فراترکیب و از نوع پژوهشهای غیرآزمایشی (توصیفی) است. در این تحقیق براساس روش فراترکیب، 295 مقاله و کتاب (منابع داخلی و خارجی) مورد بررسی قرار گرفته است. سپس برای پالایش و کنترل کیفیت متون، با استفاده از روش مهارتهای ارزیابی ضروری، 36 مقاله نهایی انتخاب شده و پس از بازنگری، ترکیب مفاهیم مشترک و سنجش پایایی ابعاد و مؤلفههای بهدست آمده با کمک خبرگان و استفاده از شاخص کاپا، نتایج تحقیق با عنوان مدل پنجره فرصت در زنجیره تأمین، براساس تغییرات در 8 مقوله اصلی (تغییرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، قانونی، تکنولوژی، دانش جدید، نقایص بازار، صنعت و بازار و تغییرات جمعیتی) و 34 تِم ارائه شده است. این الگو میتواند بهعنوان مبنایی برای برنامهریزی مدیران در سرتاسر زنجیره تأمین ایجاد کارآفرینی مدنظر قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پنجره فرصت، زنجیره تامین، فراترکیب، کارآفرینی،
عنوان انگلیسی
Designing a Comprehensive Model of Entrepreneurial Opportunity Window In the supply chain using meta-synthesis method
چکیده انگلیسی مقاله
Discovering and employing entrepreneurship opportunities is one of the most important principles of the supply chain entrepreneurship.But, entrepreneurial opportunities have been very transient and have a specific frame as the openness of this frame has a time limit. If this time is up, they will no longer be considered an opportunity and the window will close. Understanding the signs and signals of opening windows of opportunity across the supply chain to exploit opportunities is the subject of this research. In this research, based on the meta-synthesis quantitative method and Studying past texts and documents, about 295 papers and books (internal and external sources) have been reviewed. Then, in order to refine and control the quality of the texts, using the critical evaluation skills, 36 final papers were selected; after reviewing and combining the common concepts and also analyzing The reliability of the dimensions and the obtained components With the help of experts and using the CAPA index, the final model of the opportunity window in the supply chain based on changes in 8 main Category (Economic changes, social and cultural changes, political and legal changes, technology changes, new knowledge, market failures, industry and market changes and demographic changes) and 37 tem has been presented. This model can be considered as the basis for managers planning throughout the supply chain to create entrepreneurship
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
هادی مفتاحی |
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت،واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
فرهاد وفایی |
استادیار،گروه مدیریت،دانشگاه کردستان،کردستان،ایران
فرشید نمامیان |
استادیار گروه مدیریت، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
صید مهدی ویسه |
استادیار،گروه مدیریت،دانشگاه ایلام،ایلام،ایران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_74194_00637bc79e74f3275f8084a011e776f6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-2138618.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات