این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
حقوق اداری
، جلد ۷، شماره ۲۰، صفحات ۳۷-۶۶
عنوان فارسی
بررسی اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در آموزش و پرورش
چکیده فارسی مقاله
فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام پرداخت کارکنان دستگاههای اجرایی را بر مبنای ارزشیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگیهای مذکور در مواد آتی تعیین نموده است. بر اساس ماده 65 این قانون،کلیه مشاغل مشمول این قانون بر اساس عواملی نظیر اهمیت و پیچیدگی وظایف و مسئولیتها و سطح تخصص و مهارتهای مورد نیاز، به یکی از طبقات جدول یا جدولهای حقشغل اختصاص مییابند و بر اساس ماده 66 این قانون، کلیه شاغلین مشمول این قانون بر اساس عواملی مانند: تحصیلات، دورههای آموزشی و مهارتها، سنوات خدمت و تجربه از امتیاز حقشغل بهرهمند میگردند. با فرض استقلال هر یک از عوامل حقشغل و شاغل، هدف این پژوهش بررسی فرض اجرای صحیح این قانون از طریق بررسی رابطه بین حقشغل و حقشاغل پرسنل آموزش و پرورش با استفاده از تحلیل حقوق 58604 نفر از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش استان اصفهان در سال 1392 از طریق نرم افزار Spss میباشد. یافتههای پژوهش نشان میدهد بین حقشغل با میانگین 5238525 ریال و انحراف معیار 1322641 و حقشاغل با میانگین 2984411 ریال و انحراف معیار 788943 در سطح خطای (0.001 sig=)، همبستگی (0.876 r=) وجود دارد. این امر نشان میدهد، در سطح اطمینان بالا، رابطه مستقیم و زیاد بین این دو متغیر وجود دارد. از اینرو، با عنایت به هدف قانونگذار مبنی بر تاثیر مستقل عوامل مذکور بر حقوق، میتوان نتیجه گرفت هدف قانونگذار در مرحله اجرای قانون محقق نشده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
روح اله حقیقی امین آبادی |
نشانی اینترنتی
http://qjal.smtc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-385-14&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/779/article-779-2138860.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات