این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
حقوق اداری، جلد ۷، شماره ۲۰، صفحات ۳۷-۶۶

عنوان فارسی بررسی اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در آموزش و پرورش
چکیده فارسی مقاله فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام پرداخت کارکنان دستگاه‎های اجرایی را بر مبنای ارزشیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگی‎های مذکور در مواد آتی تعیین نموده است.  بر اساس ماده 65 این قانون،کلیه مشاغل مشمول این قانون بر اساس عواملی نظیر اهمیت و پیچیدگی وظایف و مسئولیت‎ها و سطح تخصص و مهارت‎های مورد نیاز، به یکی از طبقات جدول یا جدول‌های حق‎شغل اختصاص می‎یابند و بر اساس ماده 66 این قانون، کلیه شاغلین مشمول این قانون بر اساس عواملی مانند: تحصیلات، دوره‎های آموزشی و مهارت‎ها، سنوات خدمت و تجربه از امتیاز حق‎شغل بهره‎مند می‎گردند. با فرض استقلال هر یک از عوامل حق‎شغل و شاغل، هدف این پژوهش بررسی فرض اجرای صحیح این قانون از طریق بررسی رابطه بین حق‎شغل و حق‎شاغل پرسنل آموزش و پرورش با استفاده از تحلیل حقوق 58604 نفر از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش استان اصفهان در سال 1392 از طریق نرم افزار Spss می‎باشد. یافته‎های پژوهش نشان می‎دهد بین حق‎شغل با میانگین 5238525 ریال و انحراف معیار 1322641 و حق‎شاغل با میانگین 2984411 ریال و انحراف معیار 788943  در سطح خطای (0.001 sig=)، همبستگی (0.876 r=) وجود دارد. این امر نشان می‎دهد، در سطح اطمینان بالا، رابطه مستقیم و زیاد بین این دو متغیر وجود دارد. از این‌رو، با عنایت به هدف قانونگذار مبنی بر تاثیر مستقل عوامل مذکور بر حقوق، می‎توان نتیجه گرفت هدف قانونگذار در مرحله اجرای قانون محقق نشده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله روح اله حقیقی امین آبادی |



نشانی اینترنتی http://qjal.smtc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-385-14&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/779/article-779-2138860.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات