این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی
، جلد ۹، شماره ۳۵، صفحات ۷-۳۱
عنوان فارسی
طراحی و تبیین مدل تعاملی چالشهای رویکرد متعارف در راهبرد و درسآموزی سازمانی منتج از آن در عصر عدم قطعیت (موردمطالعه: بنگاه چندرشتهای دفاعی)
چکیده فارسی مقاله
سرعت تغییرات محیطی و افزایش میزان انعطافپذیری و پیشبینی ناپذیری محیطهای کسب وکار، کارآمدی و اثربخشی تدوین راهبرد با رویکرد متعارف را بهشدت کاهش داده است. چراکه واقعیتهای تردیدناپذیر و پیش فرضهای اساسی رویکرد متعارف به راهبرد، خدشهدار شده و با اشکالات اساسی روبهرو است که دیگر جوابگوی رقابت و برتری در عصر عدم قطعیت نیست. مقاله حاضر میکوشد تا با شناسایی و تبیین اشکالات و چالشهای رویکرد متعارف در راهبرد و نیز آموزههای سازمانی مربوط به تعدیل، تصحیح و تکمیل رویکرد متعارف، مدلی تعاملی و ساختاری را طراحی کند. در این بررسی، برای طراحی و تبیین مدل تعاملی مورد نظر، ضمن انجام مطالعات کتابخانهای، مبتنی بر روش تحلیل محتوای کیفی و کدگذاری نظری، به انجام مصاحبه نیمهساختاریافته در 21 صنعت از یک بنگاه چندرشتهای دفاعی پرداخته شد. بر این اساس، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادههای کیفی که روایی آن توسط اساتید و خبرگان دانشگاهی تایید شد؛ درقالب 2 سازه اصلی، 11 مولفه کلیدی و 37 گویه، نشان داده شد. همچنین، بررسی برازش و اعتبار قابل قبول روابط ترسیمی در مدل تعاملی پیشنهادی، بر اساس الگوریتم مدلسازی معادلات ساختاری سرانجام یافت. نتایج کاربرد روششناسی این تحقیق، گواه این مهم است که دو مولفه مزیت رقابتی پایدار و نیز تصلب فرایندی، به عنوان اصلیترین چالشهای رویکرد متعارف و دو مولفه عملگرایی و نیز انعطافپذیری، به عنوان کلیدیترین آموزههای سازمانی منتج از چالشها در عصر عدم قطعیت، در بنگاه چندرشتهای دفاعی موردمطالعه، شناخته شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing and explaining the interactive model of the challenges of the classical approach to strategy and organizational Teachings from it in the era of uncertainty; a Case Study
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی اکبری |
دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، مرکز تحصیلات تکمیلی، دانشگاه پیام نور
محمدتقی امینی |
گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، مرکز تحصیلات تکمیلی
محمد محمودی میمند |
دانشیار
محمود مرادی |
استادیار
نشانی اینترنتی
http://smsnds.journals.sndu.ac.ir/article_761_65c3e4c99795ca6d0ab4c5ba8e1cb7b5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1129/article-1129-2143029.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات