این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مطالعات حقوق خصوصی
، جلد ۴۵، شماره ۲، صفحات ۱۶۵-۱۸۵
عنوان فارسی
مبانی مسئولیت ناشی از تبلیغات بازرگانی
چکیده فارسی مقاله
هدف این مقاله بررسی مسئولیتی است که از تخلف قوانین و مقررات خاص مربوط به تبلیغات بازرگانی یا قوانین و مقررات عام مسئولیت با مبنای قراردادی یا خارج از قرارداد در حوزۀ عرضۀ کالا و خدمات بهوجود میآید. قوانین ایران بهطور خاص به همۀ انواع این مسئولیتها نپرداخته است. این پژوهش که با روش توصیفی و تحلیل حقوقی انجام یافته است، بررسی میکند که در اثر تبلیغات چه مسئولیتهایی قابل طرح است و کدامیک از مبانی قراردادی یا خارج از قرارداد، آن را پوشش میدهد؟ این مقاله نخست به بیان مفهوم مسئولیت ناشی از تبلیغات بازرگانی پرداخته، سپس به انواع مسئولیت قراردادی ناشی از عیب، تدلیس، اشتباه و تخلف از شرط ضمنی در جریان تبلیغات تجاری اشاره میکند. پس از آن مسئولیتهای ناشی از فریب، ضرر، تسبیب و ایجاب ملزم را در باب تبلیغات قابل طرح میداند و شرایط آن را تبیین میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آگهی تجاری، تبلیغات بازرگانی، حقوق رقابت، مسئولیت مدنی،
عنوان انگلیسی
Basics of Liability Driving from Advertising
چکیده انگلیسی مقاله
The current paper aims to examine the liability observed in sphere of presentation of goods and services with the infraction of special codes and regulations related to advertising or general codes or regulations of liability with contractual or non-contractual basis. Specifically, there are not any mentions about all kinds of these liabilities in the rules of Iran. The current research, which is conducted using descriptive method and legal analysis, examines what liabilities can be presented and also which of contractual basis or non-contractual foundations cover them in the light of advertising. This paper first provides the meaning of liability derived from advertising and then describes all kinds of contractual liability arising from defect, misrepresentation, fault, breach of implied terms. Finally, the liability arising from deception, loss, causation, firm offer in the light of advertising as well as its conditions are explained.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
advertising, Competition Law, Liability, tort law
نویسندگان مقاله
محمد علی خورسندیان | mohammad ali
دانشیار گروه حقوق خصوصی و اسلامی دانشکدۀ حقوق دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
فاطمه چیت ساز |
دانش آموختۀ کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشکدۀ حقوق دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://jlq.ut.ac.ir/article_54443_2f61ed6dbb1279296cf3b1b0bc3a3caa.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1148/article-1148-214871.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات