این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۱-۱۳
عنوان فارسی
بهبود مشخصههای احتراقی مخلوط هیدروژن – هوا با استفاده از ساختار ماژولار در محفظه های احتراقی در مقیاس میکرو
چکیده فارسی مقاله
د در کار حاضر، تاثیر استفاده از ساختار ترکیبی بر مشخصههای احتراقی مخلوط هیدروژن-هوا، با استفاده از شبیهسازی عددی سه بعدی و درنظر گرفتن سینتیک شیمیایی جزئی و ضرایب نفوذ مولکولی، بررسی می شود. تاثیر پارامترهای سرعت جریان ورودی، رسانش حرارتی دیوار و انحنای دیوار بر روی مشخصههای احتراق هیدروژن-هوا برای دو ساختار ساده و ترکیبی بررسی شد. نتایج نشان میدهد که استفاده از ساختار ترکیبی تاثیر بسزایی بر روی مشخصه های احتراقی و مکان شعله میگذارد. در ساختار ترکیبی، نقش انتقال حرارت، بهواسطه سیال ثانویه، در مقایسه با ساختار ساده افزایش مییابد که منجربه بهبود مشخصههای حرارتی محفظه احتراق و کاهش نقش رسانش حرارتی دیوار در ساختار ترکیبی می شود. استفاده از آرایش ترکیبی در مقایسه با ساختار ساده باعث میشود که در سرعت ورودی یکسان، شعله بهصورت مشخصی در فاصله نزدیکتر از ورودی محفظه احتراق تشکیل شود. تاثیر نسبت انحنای لوله به شعاع لوله با درنظرگرفتن دو مقدار 1 و 2 بررسی و مشاهده شد که در نسبت انحنای کمتر، بهعلت نقش پیش گرم کردن جریان ورودی توسط محصولات، مکان جبهه شعله به ورودی نزدیکتر و توزیع دما درون محفظه احتراق بهتر خواهد بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Improvement of combustion characteristics for hydrogen-air mixture using modular structure in a novel micro combustor
چکیده انگلیسی مقاله
In the present work, the effect of using modular structure on combustion characteristics of the premixed lean hydrogen-air mixture is investigated by utilizing the three-dimensional CFD model, detailed chemistry and transport taking into account heat transfer through the wall combustor. Combustion characteristics are studied for different parameters, namely inlet velocity, wall thermal conductivity and tube curvature for modular structure and it compares with results of simple structure. The results show that using modular structure can significantly move flame front toward inlet section. In modular structure, the role of heat transfer due to secondary fluid increases in comparison with heat transfer in combustor walls. It improves thermal stability in the micro combustor and therefore, the role of wall thermal conductivity and heat transfer in wall combustor will be decreased for modular structure. Using modular structure for lower tube curvature is more effective which it has been shown for tube curvature of one and two.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا علی پور |
استادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز
محمدحسن سعیدی |
استاد، دانشگده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف
نشانی اینترنتی
http://www.jfnc.ir/article_99371_89a0b2ed89a7a4add88b5bf33a7ed39e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/914/article-914-2150042.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات