این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۹، شماره ۶، صفحات ۱-۲۴
عنوان فارسی
نقد کتاب اصول و روش تحقیق در زبانشناسی کاربردی
چکیده فارسی مقاله
کتاب درسی از عناصر ضروری در فرایند آموزشی بهشمار میرود و در بسیاری از محیطهای آموزشی رسمی درکنار عناصر دیگر، از قبیل معلم و فراگیری، نقشمحوری را برعهده دارد. بیتردید ارزیابی و نقد این منبع آموزشی تأثیری مستقیم در آموزش و ارتقای کیفی آن خواهد داشت. پژوهش حاضر به نقد کتاب اصول و روش تحقیق در زبانشناسی کاربردی پرداخته است و با رویکردی توصیفی ـ انتقادی ابعاد شکلی و محتوایی این کتاب را درمعرض نقد قرار میدهد. درکنار مزیتهایی از قبیل تنوع فعالیتهای مختلف طراحیشده، گسترۀ منابع مورداستفاده، و رعایت اصول و قواعد نگارشی، از مهمترین نقاط ضعف آن میتوان به تحققنیافتن کامل اهداف تعیینشده در محتوای کتاب، نوسان در سطح دشواری زبانی، و نیز پایبندنبودن محتوا به سرفصل مقطع هدف اشاره کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اصول و روش تحقیق در زبانشناسی کاربردی، کتاب درسی، نقد،
عنوان انگلیسی
Understanding Research in Applied Linguistics (Hashemi, 2014): A Critique
چکیده انگلیسی مقاله
Textbooks are considered as one of the most essential requirements of any educational process (2003) and play an axiomatic role in many formal educational settings alongside other pivotal elements including teacher and learners. Undoubtedly, the evaluation and appraisal of such a critical component of education is not only a permanent need in any such context but also it directly enhances the quality and efficacy of educational practices. The present study critically appraises a textbook entitled "Understanding Research in Applied Linguistics". For the stated purpose, both content and facial aspects of the text are meticulously reviewed and evaluated. The most notable merits of the book include a good variety of activities designed, an extensive use and review of the related literature, and highly acceptable mechanics of writing, however, lack of rigid consistency and coverage of the stated objectives in the main text, fluctuations in the difficulty level of the language used and the inconsistency observed between the already designed ministerial syllabus and the content of the text are among the most salient shortcomings.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد احمدی صفا |
دانشیار گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی سینا
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_4373_8885ca3eedc199ef4f6c11c096f343b6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-2154884.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات