این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۹، شماره ۶، صفحات ۱۰۹-۱۲۷
عنوان فارسی
بررسی و نقد کتاب آموزش معلمان زبان خارجی برای یک جامعۀ جهانی: مدل چندواحدی کسب دانش، تحلیل، شناخت، اجرا و مشاهده
چکیده فارسی مقاله
در دورانی که جهانیشدن اقتصادی، فرهنگی، و آموزشی روزبهروز درحال رشد و توسعه است، ضرورت دسترسی به چهارچوبی منسجم و جامع برای آمادهسازی و آموزش معلمان بهوضوح احساس میشود. در کتاب حاضر، چهارچوبی بدیع و کاملاً نو معرفی شده است که با استناد به آن معلمان آیندهنگر را میتوان به نیروهای متفکر راهبردی، پژوهشگران اکتشافی، و معلمان تحولآفرین تبدیل کرد. مهمترین انگیزۀ نویسنده برای ارائۀ این مدل چندواحدی اشاره به توانمندی معلمان برای نظریهپردازی آنچه در عمل انجام میدهند و به مرحلۀ عمل رساندن نظریههایشان بوده است تا با استناد به آنها بتوانند به شناختی کلی دربارۀ رویدادهای کلاسهای درس زبان خارجی برسند. مؤلفهها و ویژگیهای ارزشمندی مثل اهداف صریح و آشکار، دانش تخصصی، قدرت تحلیل، ساختار مدون، و اصطلاحهای مرجع، و نثر سلیس این اثر را به منبعی مستند و معتبر در حوزۀ آموزش معلمان زبان خارجی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران، دانشجویان، معلمان فعال، و مدرسان برجسته میکند. باوجوداین، مدل حاضر به مسائلی همچون هوش هیجانی، هوش چندگانه، هوش اجتماعی، تمایل به برقراری ارتباط، نوازه، کاربردشناختی اجتماعی و کاربردشناختی زبانی، نیازهای تکنولوژیمحور، و انگلیسی برای اهداف ویژه اشاره نکرده است. نکات دیگری درمورد جنبههای ظاهری، ساختاری، و محتوایی این اثر قابلذکر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش معلمان زبان خارجی، اجرا، تحلیل، دانش، شناخت، مشاهده،
عنوان انگلیسی
A Critical Review of Language Teacher Education for a Global Society: A Modular Model for Knowing, Analyzing, Recognizing, Doing, and Seeing
چکیده انگلیسی مقاله
There seems to be a crying necessity for a coherent and comprehensive framework for teacher preparation in these times of growing economic, cultural, and educational globalization. This book introduces a state of-the-art model for developing prospective and practicing teachers into strategic thinkers, exploratory researchers, and transformative teachers. The main driving force for conceptualizing this modular model is to empower teachers to theorize what they practice and practice what they theorize by providing a scaffold for them to build a holistic understanding of what happens in the language classroom. Some outstanding features, encompassing meritorious objectives, comprehensive technical knowledge, expansive rigor of analysis, consolidated structure, catchy terms of reference, highly user-friendly academic texts make this book an authentic reference for postgraduate students, researchers, practicing teachers, teacher educators in pre-service as well as in-service program. However, the present model fails to take into account some important features, including emotional intelligence, multiple intelligence, social intelligence, willingness to communicate, stroke, sociopragmatic and pragmalinguistic competence, technology-based needs, and ESP. More comments with regard to appearance, structure, and content are in order. Furthermore, we highlight the strengths, point to some weaknesses, and provide some suggestions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی درخشان |
استادیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه گلستان، گرگان، ایران
فرزانه شکی |
دانشجوی دکتری زبانشناسی کاربردی، گروه آموزش زبان انگلیسی، واحد علیآباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علیآباد کتول، ایران
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_4378_5803f6873663ee4466c7cdea0ace030d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-2154889.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات