این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۹، شماره ۶، صفحات ۱۲۹-۱۴۸
عنوان فارسی
چگونگی تفسیر یک متن ادبی، راهنمایی پایهای برای کسب مهارتهای ادبی در آموزش اسپانیایی در دانشگاههای ایران
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله، شایستگی استفاده از کتاب چگونگی تفسیر یک متن ادبی نوشتۀ فرناندو لازارو کارِتر و اِواریستو کورِئا، بهمنزلۀ راهنمایی پایهای برای کسب مهارتهای ادبی در واحدهای «تجزیه و تحلیل متون ادبی»، «نمونههای نثر و شعر»، و «ادبیات اسپانیایی 1، 2، و 3»، که در دانشگاههای ایران در مقطع کارشناسی تدریس میشوند، ازدیدگاه روششناختی بررسی قرار خواهد شد. این کتاب بهعلت برتری روششناختی آن به جایگاه بالایی در مقاطع آموزشی دبیرستان و دانشگاه در اسپانیا، دیگر کشورهای اسپانیاییزبان در قارۀ آمریکا، و در دیگر کشورهای جهان که زبان اسپانیایی بهعنوان زبان دوم آموزش داده میشود، دست یافته است. اکنون در این کشورها، چگونگی تفسیر یک متن ادبی به جایگاهی درخور درمیان کتابهای مرجع مهم در مطالعات ادبی ادوار مختلف، نویسندگان، و جنبشهای خاص، و تحلیل و تفسیر متون ادبی رسیده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
How to comment a literary text, key manual for acquiring literary skills in the Spanish studies at Iranian universities
چکیده انگلیسی مقاله
In this article will be addressed the suitability, from a methodological point of view and due to its significant success, of using the book "How to comment a literary text", by Fernando Lázaro Carreter and Evaristo Correa Calderón, as a basic manual for the acquisition of literary skills in different subjects, such as "Analysis and comment on literary texts", "Examples of prose and poetry" and "Spanish literature I, II and III", that are being taught at Iranian universities in the Spanish Language degree studies. And also, taking into account the major significance it has acquired, thanks to its methodological excellence, in the secondary and university education, both in Spain, Hispanic America and in other countries of the world where the Spanish language is taught as a second language, to the point that it is systematically included as one of the fundamental bibliographical references the literature studies of diverse eras, authors and specific literary movements and, undoubtedly, in analyzing and commenting literary texts.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ماریا دلاس نیوس ایبانیز ایبانیز |
دکترای زبان و ادبیات اسپانیایی، دانشگاه لا ریوخا، اسپانیا، محل خدمت: دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران شمال
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_4379_f214d6f04f91fcd86fdb7cd204a14e3a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-2154890.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات