این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۹، شماره ۶، صفحات ۱۶۵-۱۸۳
عنوان فارسی
آموزش زبان اسپانیایی در ایران و کاربرد کتاب ادبیات اسپانیایی مطالعۀ موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران ـ شمال
چکیده فارسی مقاله
نوشتۀ پیشِرو مطالعهای است دربارۀ آموزش ادبیات زبان اسپانیایی در دانشکدۀ زبانهای خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران ـ شمال، همراه با بررسی کاربرد کتاب ادبیات اسپانیایی، نوشتۀ فرناندو لازارو کاررتر و بیسنته توسُن، و مطابقت متن کتاب با شیوههای آموزشی موجود در این رشته برای دانشجویان ایرانی رشتۀ زبان اسپانیایی. بدین منظور، این اثر کامل معرفی و بررسی خواهد شد و تمامی نظریات و انتقاداتی که نتیجۀ سالها تجربۀ تدریس این کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران ـ شمال است، ارائه میشود. همچنین، با طراحی فرم نظرسنجی دارای ده سؤال، کتاب در رسیدن به اهداف تعیینشدهاش ارزیابی خواهد شد. نتایج شامل نظریات و پیشنهادهای استادان، فارغالتحصیلان، و دانشجویان این رشته است و نشان میدهد این کتاب برای مکانیسم آموزشی ایران بسیار مؤثر است و فقط لازم است تا مطالب اندکی را استادان بهمنظور هماهنگی با دیدگاه ایرانیان و بهروزکردن مفاهیم در تکمیل آن بیفزایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Spanish Language Teaching in Iran and the Usage of the Book Spanish Literature (Literatura Española)
چکیده انگلیسی مقاله
The foregoing article is a study on the teaching Spanish language at the Faculty of Foreign Languages of the Islamic Azad University (North branch) in Tehran, along with the critical review on the usage of the Manual of Carreter and Tusón, and the correspondence of the textbook with the teaching methods available in Iran. To this end, we present this work thoroughly, review and criticisms that result from some years of teaching experience in the Islamic Azad University of Tehran. Also, by designing a questionnaire of ten questions. We evaluate its goals. The results include the views and suggestions of the professors, masters and students of this field and suggest that this book is very effective for the educational mechanism of Iran and only by adding a few concepts insights by the professors, it will be up to date.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بئاتریس سالاس |
استادیار گروه زبان اسپانیایی، دانشکدۀ زبانهای خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران ـ شمال
علی آرین دارستانی |
مدرس مدعو گروه زبان اسپانیایی، دانشکدۀ زبانهای خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران ـ شمال
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_4382_9bcae4bdd655ff6774d55702594c1417.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-2154892.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات