این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۹، شماره ۶، صفحات ۱۸۵-۲۰۷

عنوان فارسی نقد و بررسی کتاب‌ آموزش کاربردی واژه (جلدهای ۱ و ۲) از‌دیدگاه طرح درس تکلیف‌محور و بازبینۀ رابدی
چکیده فارسی مقاله آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان ازجمله حوزه‌های نوپایی است که به پژوهش و بررسی از ابعاد گوناگون به‌خصوص مواد آموزشی نیاز دارد. پژوهش حاضر به بررسی جلد اول و دوم کتاب آموزش کاربردی واژه‌ و تکالیف ذکرشده آن می‌پردازد. بدین‌ منظور، از بازبینه رابْدی (Rubdy 2003) به‌‌منزلۀ مدل تحلیلی استفاده شد. هم‌چنین، دیدگاه‌های مدرسان و زبان‌آموزان درقبال کتاب یادشده با درنظرگرفتن رویکرد تکلیف‌‌‌محور بررسی شد. تحلیل نظرهای مدرسان کتاب نشان داد که این اثر در ایجاد یادگیری مشارکتی، ارائۀ تکالیف واقعی، و طبقه‌بندی مطالب موفق بوده است. هم‌چنین، مشخص شد که این کتاب در انگیزش خلاقیت در یادگیری زبان‌آموزان و افزایش قدرت نوآوری در تدریس مدرسان موفق نبوده‌ است. بنابر نظر زبان‌آموزان، کتاب آموزش کاربردی واژه در فراهم‌کردن فضای مناسب برای یادگیری مشارکتی، ارائۀ محتوای واقعی، و معرفی فرهنگ ایرانی موفق عمل کرده است، اگرچه در تقویت قدرت خلاقیت در یادگیری زبان، برآورده‌کردن نیازهای زبان‌آموزان، و ارائۀ تعداد فعالیت‌های لازم به بازنگری نیاز دارد. می‌توان گفت که هر دو جلد این کتاب نیاز به گنجاندن تکلیف‌هایی دارند که با هدف برقراری ارتباط طراحی شده‌ باشند و بتوانند یادگیرنده را به هدف ترسیم‌شده نزدیک کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Review of Persian Vocabulary in Use (Volumes 1 & 2) Based on Task-based Syllabus Design and Rubdy’s Model
چکیده انگلیسی مقاله Given the importance of materials evaluation in language teaching, particularly in Persian language teaching, the present study investigated Persian Vocabulary in Use (Volumes 1 & 2) from the perspectives of Rubdy's (2003) model and task-based syllabus design. To this end, a number of Persian language instructors and learners were interviewed and the two volumes of the book were analyzed. The results revealed that, according to the instructors, the book was successful in creating and developing cooperative learning, providing authentic tasks, and classifying and grading the content. However, the learners believed that the book could not develop innovative techniques for vocabulary teaching and learning, but it could provide an opportunity for cooperative learning, and authentic materials. It also well introduced Iranian culture. However, the book was not able to develop creativity. According to the learners, learners' needs were not met throughout the book either. Regarding the tasks used in this book, it was found that the necessary tasks were missing and that there was a need for more tasks. It can be concluded that the book should be revised based on the learners and the instructor's ideas and that more communicative tasks should be inserted to the book.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هدی سلیمی |
کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علامه طباطبائی

امیر زندمقدم |
استادیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علامه طباطبائی


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_4383_6349bb57ec4ae933018612ec983e1d16.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-2154893.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات