این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۹، شماره ۶، صفحات ۲۷۳-۲۹۷

عنوان فارسی ارزیابی ویژن یک (Vision ۱): کتاب آموزش زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه
چکیده فارسی مقاله مطالعۀ حاضر به‌منظور ارزیابی کتاب درسی زبان انگلیسی پایۀ اول دورۀ دوم متوسطه، ویژن یک (Vision 1)، انجام گرفت. بدین‌منظور، پرسش‌نامۀ برگرفته از مطالعۀ احمدی صفا و همکاران (1396) با بررسی مجدد پایایی و روایی بین 150 معلم زبان انگلیسی انتخاب‌شده براساس نمونه‌گیری در‌دست‌رس توزیع شد. به‌علاوه، مصاحبه‌ای نیمه‌ساختاریافته شامل ارزیابی کلی کتاب، مزیت کتاب تازه‌تألیف بر کتب پیشین آموزش زبان، دیدگاه معلمان درخصوص تحقق اهداف کتاب، نقاط ضعف کتاب، پیش‌نهاد‌های معلمان برای چاپ‌های آتی طراحی شد و با بیست نفر از معلمان فوق انجام گرفت. نتایج نشان داد که معلمان رضایت نسبتاً بالایی از 1) مواد کمک‌درسی و کتاب راه‌نمای معلم، 2) موارد گرامری، موارد واژگانی، و انواع نقش‌های زبانی، 3) محتوا و مهارت‌‌های زبانی، 4) فعالیت‌ها و تمرین‌‌ها، 5) طرح و قالب، 6) روش تدریس دارند. درحالی‌که در بخش کیفی مطالعه، معلمان کتاب را تلاشی ناموفق در دست‌یابی به اهداف موردنظر ارزیابی کردند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش زبان انگلیسی، کتاب ویژن یک، معلمان ایرانی، نقد کتاب درسی،

عنوان انگلیسی An Evaluation of Vision 1, English Text-book for year ten Ayatollah Fazelimanie1*, Shadi Donyaie2, Moslem Yousefi3, Naser Ranjbar4, Fatemeh Hafez5 1*Assistant Professor in Applied Linguistics, Bu-Ali Sina University, Hamedan (Corresponding Author, a.fazeli.m@basu.ac.ir) 2PhD Student in TEFL, Bu-Ali Sina University, Hamedan (shadidonyaie@yahoo.com) 3PhD Student in TEFL, Bu-Ali Sina University, Hamedan (Moslem1998yousefi@gmail.com) 4PhD Student
چکیده انگلیسی مقاله With the central role of textbooks, particularly, in centralized educational systems such as that of Iran where a single textbook is recommended for nation-wide use, evaluation textbooks, esp. whilst-use evaluation, can highlight points of strength and weakness in a book and pave the way for its improvement in later editions. The present study set to evaluate Vision 1, English textbook for year 10 in the new Iranian educational system. To this end, a questionnaire taken from Ahmadisafa et al. (1396) was distributed among 150 English teachers (selected from different provinces of the country through convenience sampling). Furthermore, 20 of the above teachers responded to a researcher-designed semi-structured interview involving: 1) general evaluation of the book, 2) advantages of the book over those previously used, 3) viewpoints of the teachers' over realization of the aims of the book, 4) its points of weakness, and 5) the teachers' suggestions for improvements in its later editions. The results indicated that the teachers were relatively satisfied with: 1) supplementary materials and teacher's book, 2) grammar, vocabulary and language functions, 3) content and language skills, 4) tasks and exercises, 5) design and layout, and 6) teaching methodology. However, the interview revealed the teachers' relative dissatisfaction with the book, with most of them considering the book unsuccessful in fulfilling the set objectives.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آیت الله فاضلی منیع |
دکترای تخصصی، استادیار گروه زبان انگلیسی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی‌سینا

شادی دنیایی |
دانشجوی دکتری، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی‌سینا

مسلم یوسفی |
دانشجوی دکتری، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی‎سینا

ناصر رنجبر |
دانشجوی دکتری، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی‌سینا

فاطمه حافظ |
دانشجوی دکتری، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی‌سینا


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_4387_072295a4ca5a374fcf29aa74b74266b6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-2154897.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات