این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۳، شماره ۴ (پیاپی ۱۱)، صفحات ۱۱۴-۸۹
عنوان فارسی
تاثیر سرمایه روانشناختی بر کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان توسط کارکنان باجه با میانجیگری رضایت شغلی (مورد مطالعه بانک انصار)
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر سرمایه روان شناختی و رضایت شغلی بر کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان توسط کارکنان باجه بانک انصار است. پژوهش حاضر کاربردی و توصیفی میباشد. جامعه آماری کارکنان باجه بانک انصار شهر تهران میباشد. بدین منظور نمونهای برابر با 320 نفر بر اساس جدول مورگان محاسبه گردید و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شد. در این پژوهش ابتدا مدل نظری و فرضیات بین متغیرها توسعه داده شد و سپس جهت بررسی فرضیات پژوهش مدل معادلات ساختاری مورد استفاده قرار گرفت. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد، پایایی و روایی این ابزار تحقیق به وسیله آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تاییدی مورد سنجش قرار گرفت. نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان داد که سرمایه روان شناختی و رضایت شغلی تاثیر مثبتی بر کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان دارد. همچنین نقش میانجی گری رضایت شغلی در رابطه بین سرمایه روان شناختی و کیفیت خدمات معنی دار ارزیابی گردید . لذا میتوان بیان نمود که با برنامهریزی مناسب در زمینه منابع انسانی (سرمایه روانشناختی) سبب افزایش رضایت شغلی کارکنان، ایجاد حس تعلق به سازمان و ارائه خدمات مناسب به مشتریان شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Psychological Capital Impact On The Quality Of The Services Provided To The Clients By The Counter Staffs With Job Satisfaction Meditation (Case Study: Ansaar Bank)
چکیده انگلیسی مقاله
The present research is aimed to examine the impact of psychological capital and job satisfaction on the services quality provided by the counter staffs of Ansaar bank to its clients. This study is an applied descriptive research and its population was Ansaar bank counter staff in Tehran. For this purpose, a sample of 320 people was calculated on the basis of Morgan table and selected using random sampling method. In this research, firstly the theoretical model and assumptions (hypotheses) between the variables were developed and then the structural equation modeling was used to assessing the research assumptions. A questionnaire was used to collect the data, whose reliability and validity (reliability and validity of the research tool) was assessed by Cronbach's alpha and confirmatory factor analysis. This conceptual model were examined using structural part called path analysis, and structural equation modeling. The results of this research indicate that psychological capital and job satisfaction have a positive impact on the quality of services provided to the customers. The mediating role of the job satisfaction in the relationship between psychological capital and significant service quality was assessed. Based on the findings it can be concluded that appropriate human resource (psychological capital) planning lead to job satisfaction increase, the sense of belonging to the organization and tailored service to the costumers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید رضا سید جوادین | seyed reza
استاد گروه بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مرجان فیاضی |
استادیار گروه منابع انسانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
حسین بلوچی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
حسین فارسی زاده |
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_12760_c736b66ca334c98b21737497d8fc846c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-216111.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات