این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۷۰-۴۳
عنوان فارسی
تبیین عوامل موثر بر نگرش و رفتار مبتنی بر تسهیم دانش (مورد مطالعه: پرستاران بیمارستان ۱۷ شهریور)
چکیده فارسی مقاله
کاهش اشتباهات انسانی و ارتقای سطح یادگیری در سازمانها، مستلزم تبادل یا تسهیم دانش و اطلاعات به طور مستمر میباشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش عوامل سه گانه اعتماد، روابط متقابل بین فردی و توانمندی مدیر بر نگرش و رفتار مبتنی بر تسهیم دانش پرستاران انجام گرفته است . نوع تحقیق ،مقطعی بوده و به روش تصادفی ساده 66 پرستار بیمارستان 17 شهریور در شهر مشهد، به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیده است. از پرسشنامه برای جمع آوری دادهها استفاده شد و برای آزمون فرضیهها در قالب معادلات ساختاری از روش حداقل مربعات جزئی با نرم افزار PLS استفاده به عمل آمد. مدل ساختاری نشان داد که عوامل سه گانه اعتماد، روابط متقابل بین فردی و توانمندی مدیر، بر تغییرات رفتار مبتنی بر تسهیم دانش به طور معنیداراثر می گذارد و نگرش نسبت به تسهیم دانش نیز متغیر میانجی می باشد.نتایج به دست آمده از یافتهها نشان داده است : اعتماد متقابل بر ترغیب همکاری و تبادل اطلاعات بین پرستاران اثر می گذارد و جلب مشارکت، ابراز قدردانی و اطلاع رسانی به پرستاران از سوی مدیران، زمینه را برای ایجاد فضای یادگیری جمعی فراهم میسازد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Explaining Factors Influencing on Attitudes and Behaviors Based on Knowledge-Sharing (Case study: 17 Shahrivar Hospital Nurses)
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of the present study was to investigate the role of three factors: trust, interpersonal reciprocity, and hospital's director abilities on attitudes and behaviors based on knowledge-sharing of nurses. In this context, using simple random sampling, 66 nurses employed at 17 Shahrivar Hospital in Mashhad were selected as sample. A questionnaire was used to collect data and to test the hypotheses in structural equation modeling was used to PLS software. Fitting the structural model and the path coefficients showed that the three factors of trust, reciprocity interpersonal and managerial skills significantly predict behavior changes based on knowledge sharing and attitude towards knowledge sharing, as well as is the role of the mediator. This means that while a relationship based on trust between managers and nurses are more and nurses have the feeling that you are participating in activities and use them properly to aPPreciate, area to create a collective learning space and reduce human errors in the treatment will be provided.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سمیرا پور |
دانشجوی دکتری مدیریت رفتار سازمانی، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
سعید مرتضوی |
استاد گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_12067_a86a5782dfc3bb50f3caf227be4c149f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-216133.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات