این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۳۶-۱۰۹
عنوان فارسی
تأثیر مسؤولیت اجتماعی بر کیفیت و پیامدهای رابطهی سازمانی
چکیده فارسی مقاله
تأثیر ابعاد مسؤولیت اجتماعی بر کیفیت رابطهی سازمانی (اعتماد سازمانی و رضایت شغلی) و پیامدهای آن (تعهد سازمانی و تمایل آگاهانه به ترک سازمان)در سال های اخیر مورد توجه محققین مدیریت رفتار در سازمان ها بوده است .هدف از تحقیق حاضر بررسی ابعاد اقتصادی، قانونی، اخلاقی و انساندوستانه مسؤولیت اجتماعی بر پیامد رفتار کارکنان بانک های دولتی می باشدو با ارائهی مدلی، تأثیر آنها بر کیفیت رابطهی سازمانی مورد آزمون قرار گرفته است. یافتههای به دست آمده نشان میدهند که ادراک کارکنان از فعالیتهای مسؤولیت اجتماعی سازمانشان بهطور مثبت بر کیفیت رابطهی آنها مؤثر میباشد، دو بعد اقتصادی و انساندوستانه بر اعتماد سازمانی تأثیر مثبت داشته و بعد اخلاقی بر رضایت شغلی مؤثر است. همچنین، از میان دو بعد کیفیت رابطه، در حالیکه اعتماد سازمانی تأثیر مثبتی بر تعهد سازمانی را نشان میدهد، بر تمایل آگاهانهی کارکنان به ترک سازمان تأثیری منفی دارد؛و در نهایت بعد رضایت شغلی ضمن تأثیر مثبت بر تعهد سازمانی، تأثیری بر تمایل کارکنان به ترک سازمانشان ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Impact of CSR on Organizational Relationship Quality and Outcomes
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to investigate the role of CSR in predicting the relationship quality (organizational trust and Job satisfaction) and relationship outcomes (organizational commitment and turnover intention) among employees. The four CSR indicators had been used in the study. The results however showed that CSR have a positive effect on relationship quality, only economic and philanthropic dimensions have a positive effect on organizational trust .Among these four dimensions only ethical factor has a positive effect on job satisfaction and other indicators have no impact on relationship quality. Among two dimensions of relationship quality, while organizational trust shows a significant impact on organizational commitment either, it has a negative effect on turnover intention, while job satisfaction shows a positive impact on organizational commitment, and has no influence on turnover intention.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید علیقلی روشن | seyed aligholi
استادیار گروه مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
ژاله فرزانه حسن زاده | farzaneh hassanzadeh
دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_12069_23f2145258dd4b319b1888952bb39bb5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-216135.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات