این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت کیفیت، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۸۰-۱۰۰

عنوان فارسی شناسایی و رتبه‌بندی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت کیفیت جامع با رویکرد دیمتل فازی و تحلیل شبکه‌ای فازی (مورد مطالعه: شرکت تولیدی اخشان)
چکیده فارسی مقاله مدیریت کیفیت جامع تغییر پارادایمی در فلسفه مدیریت برای بهبود اثربخشی و منبعی برای مزیت رقابتی، نوآوری و ایجاد تغییر است. مطالعه حاضر با هدف شناسایی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت کیفیت جامع و رتبه بندی آن ها انجام شده است. پژوهش حاضر کاربردی و توصیفی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه‌های تهیه شده مبتنی بر روش های تصمیم گیری چند شاخصه به کار رفته در این پژوهش استفاده شد که توسط خبرگان شرکت اخشان شیراز تکمیل گردید. داده ها با رویکرد ترکیبی دیمتل فازی و تحلیل شبکه فازی تجزیه و تحلیل شد. با توجه به نتایج در محیط تولیدی، عوامل تعهد مدیریت ارشد و رهبری، مدیریت منابع انسانی و در نهایت آموزش و یادگیری بیشترین و عوامل مدیریت تامین کننده و الگوبرداری کمترین اثر را در موفقیت داشته اند. به طور کلی، عوامل نرم مدیریتی نسبت به عوامل نرم ارتباطی و سخت تاثیر بیشتری بر موفقیت مدیریت کیفیت جامع دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اردلان فیلی |
دانشجوی دکتری تحقیق در عملیات، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران

علی‌رضا پویا |
استاد، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد ، ایران

مصطفی کاظمی |
استاد، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد ، ایران

امیر رضا فکور ثقیه |
استادیار، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد ، ایران


نشانی اینترنتی http://www.pqprc.ir/article_93013_50a310634a943de9b33491848df34563.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1261/article-1261-2161482.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات