این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
پژوهش های نوین در تصمیم گیری
، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۸۱-۱۲۵
عنوان فارسی
زمانبندی حمل و نقل کامیونها در سیستمهای بارانداز متقاطع چندگانه با پنجره زمانی نرم با در نظر گرفتن عدم قطعیت در پارامترهای زمانی
چکیده فارسی مقاله
استراتژی لجستیک، یک مزیت مهم برای عملیات مدیریت زنجیره تامین است که نیاز به برنامهریزی متمرکز عملیات برای کاهش زمان و تحویل به موقع محصول جهت افزایش سطح رضایتمندی مشتریان را به دنبال دارد. در این مقاله هدف کمینهسازی زمان کل عملیات با لحاظ پارامترهای زمانی غیر قطعی و با رویکرد پنجره زمانی نرم در کل زنجیره تامین میباشد و با استفاده از مدل برنامهریزی خطی امکانی مدل برنامه ریزی ریاضی فازی را به مدل قطعی تبدیل مینماید. از آنجا که مدل مقاله از نوع برنامهریزی خطی عدد صحیح صفر و یک بوده و متعلق به مسائل با پیچیدگی NP-hard است زمان حل مسئله با افزایش ابعاد مساله به شدت و به صورت نمایی افزایش مییابد. لذا برای پیدا کردن جوابهای نزدیک بهینه مساله از الگوریتم های ژنتیک ، الگوریتم شبیهسازی تبرید استفاده شده است.سپس این الگوریتمها با معیارهایی با یکدیگر مقایسه شده و الگوریتم برتر در هر معیار مشخص گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Truck transportation scheduling in multi cross-dock systems with a soft time window with considering to uncertainty in time parameters
چکیده انگلیسی مقاله
Logistics strategy is an important advantage for supply chain management operations, which requires centralized planning of operations to reduce time and timely delivery of the product to increase the level of customer satisfaction. Cross-dock is an efficient method to control inventory flow that is essential in supply chain management. The other objectives of the cross dock are inventory reduction, increased levels of customer responsiveness and better control of the distribution operation. This paper focuses on the optimization of the transportation scheduling and the planning of the movement inbound and outbound trucks with a soft window, where time parameters are considered uncertain. Therefore, a mathematical model is presented with the goal of minimizing the total time of operation in the supply chain and using the possibility Linear programming model converts the mathematical model into a definite mathematical model. Since the article model is zero and one linear programming type of the integer and belongs to NP-hard issues, the time to solve them increases with increasing problem dimensions. Therefore, genetic algorithm and Simulated Annealing algorithm are used to find optimal solution problems. The parameters used in meta_ heuristic algorithms were determined by Taguchi method with mini-tab software and their optimal values were extracted. Then, according to constant parameters including the number of suppliers, customers, cross-dock, inbound and outbound trucks, and product types, sample problems were generated at three small, meddle and large production levels, and at each level, seven problem samples were generated and total of twenty one issues were solved.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی محتشمی |
گروه مدیریت صنعتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
علی نجفی |
دانشجوی دکتری تخصصی، دانشکده مدیریت و حسابداری ، گروه مدیریت صنعتی ،واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
مقصود امیری |
گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
علیرضا ایرج پور |
استادیار و عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد قزوین
نشانی اینترنتی
http://journal.saim.ir/article_37599_d7f5b37629572d133640fcf5f6a37c60.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-2161690.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات