این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات روانشناسی تربیتی، جلد ۱۱، شماره ۲۰، صفحات ۳۳-۵۲

عنوان فارسی آثار انس با قرآن بر ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهر کرمان
چکیده فارسی مقاله نس با قرآن یکی از مسائل بسیار مهم و از وظایف اصلی هر مومن است که در روایات به آن اشاره شده و آن را یکی از راههای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی معرفی نموده اند. پژوهش حاضر با هدف نشان دادن آثار انس با قرآن بر شخصیت دانش‌آموزان دختر دبیرستان-های شهر کرمان به روش علی‌- مقایسه‌ای انجام گرفت. بدین منظور 377 نفر از دانش‌آموزان دختر نواحی 1 و 2 آموزش و پرورش شهر کرمان به روش تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند و به سؤالات پرسشنامه‌های ویژگی‌های فردی، انس‌ با ‌قرآن و شخصیت (NEO-FFI) پاسخ دادند. تجزیه و تحلیل به وسیله آزمون T و تحلیل واریانس یک‌طرفه در نرم افزار SPSS انجام شد و نتایج حاصل از مقایسه دانش‌آموزان مأنوس با قرآن و سایر دانش‌آموزان نشان داد که دانش‌آموزان مأنوس با قرآن دارای ویژگی روان آزرده‌گرایی و گشودگی به تجربه کمتری نسبت به سایر دانش‌آموزان بوده و دارای ویژگی برونگرایی و موافق بودن و با وجدان بودن بیشتری نسبت به سایر دانش‌آموزان می باشند. و میزان انس با قرآن بر حسب پایه تحصیلی، معدل و تحصیلات پدر آن‌ها تفاوت معنا داری را نشان نداد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله انس با قرآن، شخصیت، دانش آموزان دختر، دبیرستانهای کرمان،

عنوان انگلیسی Closing to Quran, the personality features of female high school students in Kerman
چکیده انگلیسی مقاله Closing to Quran is one of the most important matters and main duties of every believer which is noticed in narratives and introduced it as one of the ways to achieve world and future Paradise.The present investigation has been done by the purpose of showing close relation with Quran effect on the personality features of girl high school students of Kerman by cause-comparative method. So 377 students of teaching and training of Kerman city were selected by cluster random method and they answered to questionnaire of individual characteristics, closing to Quran and personality (NEO-FFI). The analysis was done by T depended test and one-side variance analysis in SPSS software and the result of Quran closed students with other ones comparison showed that thosed Quran closed students had less neuroticism and openness to experience features than other students and they had more agreeableness, extraversion and conscientiousness features than other ones. The Quran closing level based on educational grade, average and their father s educations did not show meaningful difference.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اعظم ایرانمنش |
کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)

اسمای ایرانمنش |
دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه آیه الله حائری میبد

رضا رستمی زاده |
عضو هیئت علمی بخش الهیات دانشگاه شهید با هنر کرمان

مسعود باقری |
عضو هیئت علمی بخش روان شناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)


نشانی اینترنتی http://jeps.usb.ac.ir/article_2144_c41f46499ee75575cf933297fc6a755d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-216646.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات