این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات روانشناسی تربیتی، جلد ۱۰، شماره ۱۸، صفحات ۶۷-۸۲

عنوان فارسی تولید چندرسانه ای آموزشی حساب آموز و اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی عملیات جمع و ضرب دانش آموزان دختر با ناتوانی یادگیری ریاضی
چکیده فارسی مقاله تولید چندرسانه‌ای آموزشی حساب‌آموز و اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی عملیات جمع و ضرب دانش‌آموزان دختر با ناتوانی یادگیری ریاضی امیر پور احمد علی* و دکتر سعید موسوی پور** چکیده هدف پژوهش حاضر تولید چندرسانه‌ای آموزش حساب‌آموز و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی عملیات جمع و ضرب است. این مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل انجام گرفت. نمونه پژوهش شامل 30 دانش‌آموز دختر پایه سوم ابتدایی ناتوان در یادگیری ریاضی شهر اراک است که از طریق نمونه‌گیری تمام شمار انتخاب و در دو گروه آزمایش (n=15) و کنترل (n=15) به صورت تصادفی جایگزین شدند. به مدت 12 جلسه گروهآزمایشباچندرسانه‌ای حساب‌آموز وگروهکنترلباروشمتداول آموزش دیدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها برای متغیر پیشرفت تحصیلی (جمع، ضرب) آزمون ایران کی‌مت بود.نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که استفاده از چندرسانه‌ای آموزشی حساب‌آموز در مقایسه با روش آموزش متداول در پیشرفت تحصیلی جمعدانش‌آموزان دختر با ناتوانی یادگیری ریاضی مؤثر بوده‌است؛ اما در پیشرفت تحصیلی ضرب تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهده نشده‌است. با توجه به یافته‌های به‌دست آمده از این پژوهش می‌توان نتیجه گرفت که چندرسانه‌ای حساب‌آموز در بهبود ناتوانی یادگیری ریاضی مؤثر است. واژه‌های کلیدی: پیشرفت تحصیلی، چندرسانه‌ای آموزشی، حساب‌آموز، عملیات جمع و ضرب ناتوانی یادگیری ریاضی. *دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه هرمزگان Email:pourahmadali@hormozgan.ac.ir ** استادیار گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اراک
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Educational Multimedia Production of Hesabamooz and Its Effectiveness on the Academic Achievement of Plus and Multiply Operation of Female Students with Dyscalculia
چکیده انگلیسی مقاله Educational Multimedia Production of Hesabamooz and Its Effectiveness on the Academic Achievement of Plus and Multiply Operation of Female Students with Dyscalculia By A. Pourahmadali(Ph.D student)& S. Musavipour(Ph.D) Abstract The present study`s objective is the educational multimedia production of NVand its effect on Plus and Multiply operation of Female Students with Dyscalculia. This semi-experimental study has been performed by pretest-posttest scheme with control group. The sample includes 30 (Learning Disability) female students of Dyscalculia of third grade in Arak, which have been selected through total accounting sampling and were randomly replaced in two test groups (n=15) and control group (n=15). The data collection tool for academic achievement(plus and multiply operation area) was the Iran Key Met test. The results of covariance analysis showed that using the Educational Multimedia of Hesabamooz, comparing to traditional training in academic achievementof the plus operation of students with Dyscalculia, was efficient, but there was not any significant difference in academic achievementofthemultiply operation between the two groups. Regarding the result of this study we conclude that Hesabamooz multimedia is effective in improving of the Dyscalculia. Keyword: academic achievement, Educational Multimedia, Hesabamooz, Plus and multiply operation, Dyscalculia.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امیر پوراحمدعلی |
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی

سعید موسوی پور |
عضو هیئت علمی دانشگاه اراک
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اراک (Arak university)


نشانی اینترنتی http://jeps.usb.ac.ir/article_1846_5ae44051a94652fb9fecbc0109b32ce5.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-216661.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات