این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات روانشناسی تربیتی
، جلد ۱۰، شماره ۱۷، صفحات ۱۰۵-۱۲۶
عنوان فارسی
بررسی نقش دانش حرفه ای خودکارآمدی معلمان بر شیوههای ارتباطی مثبت و منفی آنان با دانش آموزان
چکیده فارسی مقاله
چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی نقش دانش حرفهای و خودکارآمدی بر سبکهای ارتباطی مثبت و منفی معلمان بود. طرح این پژوهش «توصیفی» از نوع «همبستگی» است. جامعه آماری این پژوهش معلمان زن پایه سوم راهنمایی شهر تهران بودند که به روش نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای انتخاب شدند. بدین منظور نمونهای با حجم 99 نفر انتخاب و دادههای حاصله با استفاده از پرسشنامههای «سبکهای ارتباطی معلم و دانشآموز، فرم معلم»، «دانش حرفهای معلم» و «خودکارآمدی معلم» جمعآوری شد و پس از آن اعتبار و روایی پرسشنامه فوق الذکر با استفاده از ملاکهای روانسنجی احراز شد. دادههای حاصله با استفاده از آمار توصیفی یعنی فراوانی و درصد و تحلیل رگرسیون چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که در سبک ارتباطی مثبت هر دو عامل «دانش حرفهای» و «خودکارآمدی» از قدرت پیشبینیکنندگی برخوردارند و در سبک ارتباطی منفی تنها «دانش حرفهای» قدرت پیشبینیکنندگی دارد. نتیجه این که دانش حرفهای معلم از جمله متغیرهایی است که نقش مهمی در فرایند آموزشی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Study Role of Teacher Professional Knowledge & Self-efficacy on Relationship Positive & Negative Styles with Their Students
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract The purpose of this research is to study the role of professional knowledge& self- efficacy teachers on their relationship styles with students. Participants of this study were 99 female teachers in third grade in Tehran guidance school. The samples were selected by Multiple Cluster Sampling from Tehran city educational districts 3, 6 & 18. Data was collected by 3 Questionnaire that are: Teacher & Student Relationship Questionnaire, Professional Knowledge Teachers Questionnaire & Self –efficacy of Teachers Questionnaire. Reliability these instruments calculated by alpha Cronbach Coefficient & its Validity determined by content method. Data analyzed by multiple regression analysis. Multiple regression analysis showed that professional knowledge & self- efficacy are anticipator in positive relationship style. But in negative relationship style, only teacher self- efficacy have power of anticipation. The result showed that professional knowledge is an important variable in educational processes. Keywords: Teachers Positive relationship styles, Negative relationship styles, Professional knowledge of teachers & Self- efficacy of teachers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
معصومه صمدی |
عضوهیاًت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش
نشانی اینترنتی
http://jeps.usb.ac.ir/article_1449_2087fd1c9c2e20faab23158822378bf9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-216671.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات